על החלטת בג”ץ לרשום שני אבות כהורי ילד שנולד בפונדקאות

“המסע הארוך ביותר נפתח בצעד קטן ואחריו עוד צעד”

ביום 28 בינואר 2014 פסק הבג”ץ בפסק דין תקדימי על רישום שני גברים בני זוג כהורים של ילד משותף שנולד בחו”ל באמצעות פונדקאית. צעד נוסף להכרה במשפחה הגאה.

בני הזוג אילן ואלון טבק אבירם, עתרו, באמצעות עו”ד חנוך ארליך לבג”ץ ודרשו מבית המשפט הגבוה לצדק, שיכיר בפסק הדין האמריקאי בו נרשמו כהוריו של הילד שנולד להם באמצעות פונדקאית בארצות הברית.

 הנוהל הקבוע הוא, כי הילד שנולד באמצעות פונדקאית בחו”ל עובר אחרי הלידה בדיקה לסווג רקמות (DNA) וכשנמצאת התאמה (על פי הבדיקה) בינו לבין ההורה הביולוגי שלו נרשם ההורה הביולוגי כאבי הילד.

כאשר ישובו ארצה עם הילד, ההורה השני (בן הזוג שאינו ההורה הביולוגי) המכונה  “הורה המשפטי” יצטרך לאמץ את הילד בהליך אימוץ מייגע ורק לאחר מכן בסיומו של הליך האימוץ יוכרז הילד כבנו המאומץ של בן הזוג ואז יירשם גם הוא כהורה.

 בעקבות הבג”ץ נפסק, מעתה כאשר יבואו בני זוג המצויידים בפסק דין רשמי של מדינה זרה ורשומים שניהם כהורים של הילד, מחוייב משרד הפנים לרשום במרשם האוכלוסין, את שני האבות כהורי הילד ללא צורך בהליך אימוץ נוסף גם בארץ. אבל זאת כאמור, רק אם קודם לכן, הוציאו פסק דין בבית משפט בארצות הברית לפיו נרשמו שניהם כאבות.

לידיעתכם, הרישום בארצות הברית הוא הליך שגרתי ומתחייב כאשר נולד ילד באמצעות פונדקאית. מכאן הייתה הטרוניה, איך זה יכול להיות שמשרד הפנים לא מכבד פסק דין אמריקאי?!

בעקבות ה בג”ץ, חייב משרד הפנים לרשום גם את האב הלא ביולוגי כאבי הילד.

עוד שאלות ותשובות על פונדקאות כאן

זקוקים לייעוץ וסיוע משפטי לרישום הילדים במשרד הפנים? פונדקאות, הורות והולדה

צרו איתנו קשר בטלפון 03-5660504 (א’-ה’ 09:00-18:00) או מלאו את הטופס ונחזור אליכם בהקדם:

למידע נוסף השאירו פרטים

פורסם בקטגוריות: זוגיות גאה, יעוץ וסיוע משפטי, פונדקאותתגיות: , , , , , , , , , , , , , , , , השאר תגובה

פרסם תגובה

שדות חובה מסומנים ב *

*
*

מותר להעזר בסימני HTML הבאים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

מרקטיזם - פרסום בגוגל / פרסום באאוטבריין