הסכם ממון עממי

מהו הסכם ממון עממי?

הסכם ממון עממיהסכם ממון עממי, הוא הסכם שנועד לבני זוג שמעוניינים לחתום עליו מתוך רצון טוב ומחשבה בהירה, ולקבוע בעצמם את מדיניות הרכוש שלהם יחד ולחוד. 

מה זאת מדיניות רכוש?

מדיניות הרכוש, היא דרך פעולה או שיטה שנועדה להשיג רווחה לתא המשפחתי המשותף של שני בני הזוג בין אם יש להם ילדים ובין אם לאו.  במסגרת זאת, קובעים בני הזוג בהסכמה, כיצד יש לנהוג ברכוש הפרטי והמשותף של כל אחד מהם וגם של שניהם יחד. 

מהן האפשרויות שאפשר לנהוג ברכוש?

  • הפרדת רכוש מלאה ביניהם אשר תמשיך להתרחש לאורך כל מסלול חייהם, לכל אחד מהם רכוש נפרד ורק הוצאות ישירות של משק ביתם משותפות הן.
  • אפשרות אחרת היא לשתף את כל זכויות הרכוש שלהם, הן לגבי רכוש שהביאו עמם לקשר הזוגי והן רכוש שצברו יחד.
  • ואפשרות שלישית היא להיות שותפים רק בחלק מהרכוש האישי של כל אחד מהם. ההחלטה איזה חלק ברכוש יהיה נפרד ומה יהיה משותף ומאיזה שלב בזמן, תקבע בהסכמה ביניהם.

הסכם ממון עממי מתייחס לרכוש בלבד, הוא איננו מכיל החלטות והסכמות בנושאים אחרים, זאת משום שהדינמיקה של החיים תגדיר אותם (כך למשל עניינים הקשורים בילדים, מזונותיהם, משמורתם וחינוכם. ערכן של הסכמות בנושא הילדים הוכח כערך שולי, מאחר ובעת משבר בית משפט יבחן את הנושא לגופו של עניין מבלי להתייחס למה סוכם ותמיד בהתאם לטובת הילדים).

מה מכיל ההסכם העממי? 

  • הסכם הממון העממי, מנסח במילים פשוטות כיצד ינהגו בני זוג ברכושם הפרטי האם יהיו בו שותפים, האם יפרידו ביניהם את רכושם או האם ינהגו בו בשותפות חלקית או זמנית.
  • הסכם הממון העממי, יעסוק רק בענייני ממון.
  • הסכם הממון העממי יעסוק רק במדיניות הרכוש בין בני הזוג שחתומים עליו.

ולפני הכל, אל תשכחו להסדיר את הזוגיות שלכם באמצעות תעודת הזוגיות©™ הפתרון האזרחי לנישואים בישראל! 

לקביעת תור – צרו איתנו קשר בטלפון 03-5660504 (א’-ה’ 09:00-17:00) או מלאו את הטופס ונחזור אליכם בהקדם:

למידע נוסף השאירו פרטים

 

 

פורסם בקטגוריות: הסכם ממון והסכמי זוגיות, זוגיות גאה, חוק יחסי ממון, מידע כלליתגיות: , , , , , , השאר תגובה

פרסם תגובה

שדות חובה מסומנים ב *

*
*

מותר להעזר בסימני HTML הבאים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

מרקטיזם - פרסום בגוגל / פרסום באאוטבריין