נפרדים משולה, כבה עמוד האש, לזכרה של שולמית אלוני

עו”ד אירית רוזנבלום נפרדת משולמית אלוני

שולמית אלוני הלכה היום לעולמה והותירה אחריה שובל רחב של מאמינים, תומכים ומעריצים, אולם לא כולם באמת קיבלו את אבק כוכבה, כפי שקיבלתי אני וקיבל ארגון משפחה חדשה.

שולה, הייתה אחת בדור, אישה עתירת חכמה, אידיאליסטית שידעה על מה היא מדברת, כאשר הקמתי את ארגון משפחה חדשה, עת ישבתי לנסח את חוק יסוד:  המשפחה , פניתי לשולה, שתעבור על הנוסח, תעיר הערותיה ותאיר את עינ00.12נו. היא התלהבה; מהרעיון, מהתוכן ומהמהות. היא ראתה ברעיון המשפחה החדשה, המשך טבעי של הרעיונות אותם יצרה ולמענם נלחמה. איש לא חולק על היותה הדוברת הראשונה והמשמעותית ביותר לזכויות האדם בחברה הישראלית.

אין ספק כי, שולמית אלוני, הייתה האישה הישראלית הראשונה שהעזה לקדם את זכויות האדם והאישה, בציבוריות הישראלית, גם בעיתות של התנגדות חזיתית, של אי הבנה משמעותית, היא דיברה על זכויות נשים, על זכויות מיעוטים, על זכויות בני זוג מאותו המין, על זכויות העולים. היא האישה הראשונה בתולדות מדינת ישראל שהעזה להקים מפלגה ולעמוד בראשה, בלא מורא ולדגול ברעיונות הפחות פופולאריים שעסקו בזכויות הכי אנושיות. כל מה שהתרחש ונבנה מאוחר יותר מבוסס על היסודות שהניחה שולמית אלוני ועל כך לא תסולא בפז.

הסתלקותה של שולמית אלוני מבמת חיינו, היא אובדן גדול מנשוא, של אישה ואדם מיוחד ואובדן גדול לא פחות, של ערך.

אהבתי את שולמית אלוני, כי הייתה אישה מיוחדת, שופעת חכמה,מעניינת ויודעת דבר, פרטנרית מן הסוג המשובח לניהול דיון  וויכוח אינטלקטואלי, ישירה, חדה ושנונה ומלאת חוש הומור.

היא אהבה את האנשים בעלי היוזמה, החולמים שהופכים דמיון למציאות, כך הייתה אומרת לי מידי פעם בפעם; ” את יכולה לחלום ולעצב את המקום היפה ביותר בעולם, אך נדרשים אנשים כדי להפוך את החלום למציאות.” היא האמינה שרק אנשים יכולים לשנות את המציאות ורק מעטים מהם, יעשו זאת.

חלמה והגשימה.

אהבתי אותך שולמית אלוני, תחסרי לי מאד.

יהי זכרך ברוך !

אירית רוזנבלום

ליצירת קשר בטלפון 03-5660504 (א’-ה’ 09:00-18:00) או מלאו את הטופס ונחזור אליכם בהקדם:

למידע נוסף השאירו פרטים

 

פורסם בקטגוריות: הצעות חוק, חקיקה ובג"ץ, מאמריםתגיות: , , , , , , , , , 1 תגובה

תגובה אחת

  1. נעמי מעודד נעמי מעודד
    Posted 25 בינואר 2014 at 12:01 | Permalink

    אכן, אשה ראויה להערצה. עליה השלום ועלינו הזכרון..

פרסם תגובה

שדות חובה מסומנים ב *

*
*

מותר להעזר בסימני HTML הבאים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

מרקטיזם - פרסום בגוגל / פרסום באאוטבריין