נישואים אזרחיים בפראג – האם חתונה בפראג זה פתרון או בעיה ?!

חתונה בפראג

חתונה בפראג – פתרון או בעיה?

רבות נכתב, דובר וסופר על פראג, בירתה של צ’כיה; אם לא הייתם שם כדאי ומומלץ למצוא את הזמן לבקר שם. המדובר במרכז אטרקטיבי, תרבותי ותיירותי שלא בכדי יש לו כינויים רבים, “העיר בעלת מאות הצריחים המחודדים”, “העיר הזהובה”, “אם כל הערים” ו”הלב של אירופה”. ואשר מוכרת גם כעיר עם היסטוריה יהודית עשירה וענפה ועוד מראשיתה התיישבו בה יהודים רבים והייתה וחיה בה קהילה יהודית משגשגת.

לא יפליא הדבר, שלעיתים ישנם מי שמבקשים לשלב בין נסיעה לחופשה בפראג ובין חתונה אזרחית בפראג ואין זה סוד שרבים הם הזוגות שעושים זאת מתוך רצון למסד את נישואיהם בדרך אזרחית מוכרת (להבדיל מנישואים דרך הרבנות האורתודוקסית) שתוביל לרישומם כנשואים במשרד הפנים. 

למה חתונה בפראג אם יש פתרון בישראל?

רגע לפני שטסים לחו”ל, דבר מה נוסף שכדאי לדעת, אף שאיננו יכולים להתחרות בנופיה המרהיבים של פראג, ארגון משפחה חדשה מצא פתרון אזרחי לזוגיות בישראל באמצעות תעודת זוגיות, המאפשר לכם ליהנות מזכויות שוות לזוג נשוי! תעודת הזוגיות היא תעודה מוכרת על ידי מוסדות השלטון והתעודה היחידה המאושרת על ידי בתי המשפט של ישראל המקנה לכם מעמד של ידועים בציבור בישראל.

חתונה אזרחית בפראג – מצד אחד יש פתרון פסיכולוגי

הנישואים אזרחיים בפראג אף שהם תהליך מהיר פשוט וזול ויש בו פוטנציאל להפוך את החופשה בפראג לרומנטית עוד יותר ממה שהיא הייתה צפויה להיות מלכתחילה; אינו דורש מכם הרבה, אלא לעשות חיפוש מהיר באינטרנט ולאתר סוכנות או גורם שיסייע לכם בביצוע התהליך, יסביר לכם במה הוא כרוך, לאן עליכם לגשת ומה בדיוק המסמכים הרשמיים / המקוריים שעליכם לספק לעורך החתונה האזרחית בפראג (ותקוו שהמסמכים האלו יימצאו ברשותכם במועד הרלוונטי) על מנת שתקבלו סוף-כל-סוף תעודת נישואין צ’כית אותה תגישו למשרד הפנים על מנת להירשם כנשואים בישראל (אם שקלתם להינשא בפראג מבלי להירשם כנשואים במשרד הפנים כדאי שתדעו שהמדובר בעבירה על החוק בישראל).

נישואים אזרחיים בפראג – מצד שני יש בעיה משפטית דתית

“אליה וקוץ בה” (= טוב שיש בו פגם קטן) כל התהליך הזה של נישואים אזרחיים בפראג כולל בתוכו סיכון לא מבוטל לעוגמת נפש מרובה, שכן אם המדובר בבני זוג שהם גבר ואישה ושניהם יהודים, במקרה של סכסוך, פרידה או גירושים בין בני הזוג,  זירת ההתגושששות תשוב להיות הרבנות. בני הזוג עדיין יאלצו לכתת רגליהם לרבנות על מנת לעשות את המעבר (לעיתים הכאוב) מסטאטוס של “נשוי” או “נשואה” לסטאטוס של “גרוש” או “גרושה” במשרד הפנים, שכן לרבנות בישראל, יש את הסמכות הבלעדית לגרש בני זוג יהודים לא משנה אם הם נישאו דרכה או דרך חתונה בפראג בנישואים אזרחיים בפראג או בכל מדינה אחרת (ובל נשכח שבני הזוג מלכתחילה נסעו להינשא בפראג לאור רצונם שלא להכניס את הרבנות לחייהם).

להשלמת התמונה נציין, שככלל אם המדובר בבני זוג ששניהם לא יהודים, על מנת לעשות את המעבר הכאוב מסטאטוס של “נשוי” או “נשואה” לסטאטוס של “גרוש” או “גרושה” במשרד הפנים, הם עדיין יאלצו לעבור הליך לא קצר ולעיתים אף מורכב (תלוי בנסיבותיהם האישיות של בני הזוג) של התרת נישואים בבית המשפט לענייני משפחה.

להנפקת תעודת זוגיות ו/או הסכם ממון, צרו איתנו קשר בטלפון 03-5660504 (א’-ה’ 09:00-17:00) או מלאו את הטופס ונחזור אליכם בהקדם:

למידע נוסף השאירו פרטים

פורסם בקטגוריות: מידע על שירותים, נישואין ונישואין אזרחיים, פוסטים לעמוד הבית, תעודת זוגיותתגיות: , , , , , , , , , , , , , , , השאר תגובה

פרסם תגובה

שדות חובה מסומנים ב *

*
*

מותר להעזר בסימני HTML הבאים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

מרקטיזם - פרסום בגוגל / פרסום באאוטבריין