נישואים חד מיניים [להט”בים] בישראל

איך בני זוג מאותו מין נהנים מזכויות של בני זוג סטרייטיםנישואים חד מיניים בישראל

הפתרון לבני זוג מאותו המין, המעוניינים להינשא בישראל הוא תעודת הזוגיות™ וטקס חתונה פרטי של משפחה חדשה, שפירושה הצהרת זוגיות רשמית, כזו שמתארת את הקשר הזוגי שביניהם והעובדה שהם מנהלים משק בית משותף אשר מן הסתם מעיד על כך שהם גרים יחד.  התנאי  של המגורים המשותפים הוא תנאי הכרחי לזוגיות במקרה של נישואים להט”בים בישראל.

בני זוג מאותו מין יכולים להינשא במקומות מסוימים בעולם המאפשרים נישואים חד מיניים, כאמור בישראל אין אפשרות להינשא בנישואים אזרחיים לא לבני זוג גבר ואישה ולא לבני זוג מאותו המין. נישואים דתיים  חד מיניים אף הם לא קיימים בישראל.

מכאן, שבני זוג גאים מאותו מין המעוניינים להינשא על פי כללי הטקס הרשמיים בנישואים חד מיניים יוכלו לעשות זאת רק בחו”ל במדינה מוכרת. במקרה כזה נישואיהם ירשמו במרשם האוכלוסין, אולם על אף הרישום ומלבדו לא יהיה הבדל בינם לבני זוג שנישאו בנישואים חד מיניים בישראל באמצעות תעודת הזוגיות.

איך זה יכול להיות שבני זוג גבר ואישה שנישאו בנישואים אזרחיים בחו”ל ירשמו כנשואים וייהנו מזכויות בני זוג נשואים בעוד בני זוג מאותו מין שנישאו בנישואין חד מיניים בחו”ל לא ייהנו מזכויות שוות.

נישואין חד מיניים מתקיימים ומוכרים בעולם המערבי, במספר מסוים של מדינות כגון; קנדה, גרמניה, הולנד, צרפת ניו זילנד ומספר מדינות בארצות הברית ועוד. בשנת 2009, גם מדינת ישראל הכירה בנישואים חד מיניים שנערכו מחוץ לישראל בין בני זוג ישראליים וזאת אחרי שבית המשפט הגבוה לצדק קבע שיש לרשום נישואים אלו במרשם האוכלוסין. באותה החלטה היסטורית משנת 2009 קבע בית המשפט הגבוה לצדק, כי הנישואים החד מיניים אמנם ירשמו אבל אין בכך כדי להקנות לבני הזוג זכויות הנובעות מנישואים אלו, למשל; לא יוכל בן זוג אחד לתבוע מזונות מבן זוגו, כפי שאישה יכולה לתבוע מזונות מבעלה, כך גם לא נקבע מנגנון של גירושין בין בני זוג מאותו המין ועד היום למעשה אין פתרון לגבי נישואין חד מיניים בישראל במקרה של פרידה. הפסיקה של בית המשפט הגבוה לצדק עשתה צעד חשוב לקידום ההכרה בזוגיות החד מינית, אולם היא השאירה חלל ריק בנושאים הקשורים בנישואים חד מיניים. במקום החלל שנוצר, מצא ארגון משפחה חדשה, פתרון יצירתי משפטי ומעשי שכוחו יפה לגבי בני זוג מאותו המין כמו גם לבני זוג גבר ואישה באמצעות תעודת הזוגיות.

תעודת הזוגיות היא אסמכתא משפטית המעידה על קשר זוגי בין שני אנשים בוגרים המנהלים משק בית משותף ולאיש מהם אין זוגיות אחרת בנוסף. אחרי שניתנת הצהרה זוגית כזו, בה מתחייבים המצהירים לומר את האמת ואם לא ייעשו כן הם צפויים לעונשים הקבועים בחוק, נטלו הם על עצמם את ההתחייבות ומתוך כך יזכו בהכרה מלאה מצד הממסד.

בני זוג מאותו המין אשר התאחדו באמצעות תעודת זוגיות™, זכאים לכל הזכויות המשפטיות של בני זוג חד מיניים שנישאו בחו”ל. יש לזכור עם זאת כי מכלול הזכויות הזוגיות של בני זוג מאותו מין נקבעו בשורה של פסקי דין מנחים בהם פסקו בתי המשפט בישראל כי יש להכיר בזוגיות של בני זוג מאותו מין ולהעניק מכוחה זכויות. כך למשל ייהנו בני זוג מאותו מין מזכויות כלכליות כמו פנסיה של בן הזוג, זכויות בן זוג ממקום עבודתו, זכויות ירושה, זכויות בן זוג בביטוח לאומי ועוד. עם כל זאת עדיין קיים הבדל בין נשואים חד מיניים בחו”ל לבין נישואים באמצעות תעודת זוגיות בישראל והוא בעניין הפרידה בעת פרידה בני זוג שנישאו בנישואים חד מיניים בחו”ל ונרשמו כנשואים עלולים להיתקל בקשיים לביטול הרישום, בני זוג שנישאו באמצעות תעודת הזוגיות לא יתקלו בכל קושי ודי בהודעה בכתב על פרידתם.

ישראל אמנם איננה אחת מן המדינות המכירות בנישואים חד מיניים, אבל היא בהחלט נחשבת לאחת המדינות המתקדמות בגישתן ביחס לבני זוג מאותו מין. יחד עם זאת, כל עוד לא יוסדר מעמדם של  בני זוג מאותו המין בחוק, תמיד קיימת סכנה לאי יציבות וחוסר אחידות בנושא זה.

תעודת הזוגיות™ הפתרון לנישואים להט”בים בישראל. להנפקת תעודת זוגיות צרו איתנו קשר בטלפון 03-5660504 (א’-ה’ 09:00-18:00) או מלאו את הטופס ונחזור אליכם בהקדם:

למידע נוסף השאירו פרטים

 

פורסם בקטגוריות: זוגיות גאה, מאמרים, תעודת זוגיותתגיות: , , , , , השאר תגובה

פרסם תגובה

שדות חובה מסומנים ב *

*
*

מותר להעזר בסימני HTML הבאים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

מרקטיזם - פרסום בגוגל / פרסום באאוטבריין