מהי משפחה חד הורית? / דוד רגב

כל גרושה היא חד הורית – גם אם האבא בתמונה. פורסם בידיעות אחרונות 2.10.2007

על פי חוק משפחות חד הוריות, שנחקק בשנת 1992, משפחה חד הורית היא משפחה שבה הורה יחיד מנהל משק בית, לו ולילדיו עד גיל 18. להגדרה הזאת עונות אלמנות, גרושות ורווקות שהן אמהות לילדים. כמו כן גם אישה נשואה, החיה לפחות שנתיים בנפרד מבעלה והילדים נמצאים בחזקתה, מוגדרת חד הורית. להגדרה עונות גם נשים עגונות וכן נשים מוכות המתגוררות עם ילדיהם במקלט לנשים מוכות לפחות שלושה חודשים.

מספר המשפחות החד הוריות בישראל הוא 122 אלף. מנתוני ארגון “משפחה חדשה” עולה כי בראש 90% מהן עומדות נשים. 85% מהמשפחות הן יהודיות, 9% ערביות ו- 6% הן בנות דתות אחרות.

בראש 56% מהמשפחות עומד הורה גרוש, בראש 13% מהמשפחות עומד אלמן, ובראש 13% אחרים עומד רווק. בראש 15% מהמשפחות עומד/ת הורה החי בנפרד מבן/בת זוגו.

מספר המשפחות החד הוריות מתפרסם על ידי המוסד לביטוח לאומי, על פי מספר הילדים מקבלי הקצבאות החיים במשפחות חד הוריות. על פי הגדרה זו, גם אישה מיליונרית החיה ללא בן זוג עם ילדיה היא חד הורית.

פורסם בקטגוריות: הורות - מידע ומאמרים, עיתונות ותקשורתתגיות: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , השאר תגובה

פרסם תגובה

שדות חובה מסומנים ב *

*
*

מותר להעזר בסימני HTML הבאים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

מרקטיזם - פרסום בגוגל / פרסום באאוטבריין