נישואין ברבנות – טקס הנישואין

רגע לפני נישואין ברבנות? חשבו על אלטרנטיבה של חתונה ללא רישום ברבנות בטקס נישואין אזרחי במשפחה חדשה.

צרו קשר או התקשרו 03-5660504

נישואין ברבנות

נישואין ברבנות

במהלך הטכס מעניק החתן לכלה את טבעת הנישואין מבטאת את הקשר והזיקה בין בני הזוג, והעמידה מתחת לחופה מבטאת את התקרה המשותפת המכנסת תחתיה את השניים. בתום הטקס החתן שובר כוס זכוכית כזכר לחורבן ירושלים. נהוג להזמין בני משפחה וחברים רבים לטקס החתונה כדי לשמח את בני הזוג, ולקיים עמם סעודה חגיגית.

מנהגי החופה

הכלה מקיפה את החתן – נוהגים, שהכלה ומלוותיה סובבות סביב החתן מתחת לחופה שבע פעמים. מקור המנהג בהקפת חומת יריחו על ידי יהושע: כשם שיהושע ובני ישראל הקיפו את חומת העיר שבע פעמים, ובפעם השביעית נפלו החומות, כך גם הכלה סובבת סביב החתן שבע פעמים, ולאחר מכן יפלו המחיצות בינה לבין בעלה לעתיד.

הטבעת – אחת משלוש הדרכים, שבהן מתקדשת אישה לאיש היא בקידושי כסף. הטבעת היא שוות כסף, ומשום כך אפשר להתקדש בה. יש להקפיד שאת הטבעת יקנה החתן, שאם לא כן, אין הקידושים תופסים. כדי שלא לבייש את חסרי האמצעים קבעו חכמים, בטבעת שיש לקדש אישה זהב פשוטה בלא אבני חן או תוספות. הטבעת נענדת על אצבעה הימנית של הכלה. כי “ימין ה’ עושה חיל” יד ימין מסמלת כוח עידוד לברכה, והאצבע, היא הפינתית בזווית הראייה הנוחה ביותר לעדי הקידושין הצופים כי הכל נעשה כהלכה.

שבירת הכוס – על ידי החתן תחת החופה מהווה מעשה סמלי לזכר לחורבן בית המקדש, בעת המעשה אומר החתן “אם-אשכחך ירושלים תשכח ימיני…”

רישום לנישואין

רישום לנישואין בין יהודים, אזרחי המדינה ותושביה, יתקיים באחת מלשכות הרבנות הראשית לישראל, המצויה בעיר המגורים של אחד מבני הזוג, או עיר המגורים בה ייערכו הנישואין. על בני הזוג לפתוח תיק נישואין. תיק הנישואין יהיה בתוקף לתקופה של שלושה חודשים בלבד, במידה והנישואין נדחים מעבר לפרק זמן זה, יש לפתוח תיק נישואין חדש. אם בעבר היה לאחד הצדדים או לשניהם תיק נישואין ולא נישאו בסופו של דבר, עליהם לסגור התיק.

מייד לאחר קיום החתונה תוחזר הכתובה החתומה לרבנות (העתק יישאר אצל בני הזוג) תשלח בדואר תעודת הנישואין.

שינוי המעמד בתעודת הזהות

עם קבלת תעודת הנישואין על בני הזוג לגשת ללשכה המחוזית של משרד הפנים, באזור מגוריהם ולרשום את היותם נשואים. הרישום מתבצע במקום.

ניפוץ המיתוס

ההתחייבות הכספית של החתן בכתובה, עליה הוא מכריז וחותם כלפי כלתו, מחייבת אותו מבחינה משפטית ובמידה ויחסי בני הזוג יעלו על שרטון, קיימת לכלה הזכות לתבוע את שטר כתובתה, (אם לא ויתרה עליו במפורש ובכתב בהסכם). זוהי התחייבות חוזית לכל דבר ועניין אשר ניתן לתבוע אותה בבית דין רבני, אין מדובר בסתם מילים ריקות, אלא יש בהן תוכן והתחייבות.

חסרונות

אינם מתאימים לחילוניות – נישואין על פי ההלכה, הם נישואין דתיים, ומאחר ומרבית האוכלוסייה בישראל איננה דתית, חשים רבים מן האלטרנטיביים כי מנהגים אלו אינם קרובים ללבם והם נכפים עליהם בניגוד לרצונם. ובהעדר אלטרנטיבה בעלת מעמד שווה.

אינם שוויוניים – על פי הנישואין הדתיים, הגבר הוא בעל העמדה והדעה, הוא זה החותם על התחייבות חוזית (כתובה) כלפי האישה, האישה אינה חותמת על הכתובה. הגבר הוא זה המקדש את האישה והיא רק נעתרת. העדים לטקס הקידושין תמיד יהיו גברים, נשים אינן כשרות ומי שעורך את הקידושין והנישואין הוא רב ולעולם לא רבנית.

יתרונות

מוכר ורשום – יהודים החיים בישראל, כאזרחיה ותושביה, רשאים להינשא אך ורק בנישואין דתיים, כך קובע החוק. יהודים יינשאו ברבנות, נוצרים אצל הכומר בכנסיה ומוסלמים אצל האימאם במסגד. לפיכך מי שנישא בנישואין דתיים ברבנות, לא יחיה בספק שמא נישואיו אינם תופסים, או אינם כשרים ויירשם כנשוי במרשם האוכלוסין של המדינה, מבלי להידרש להוכחות נוספות.

מסורתי – נישואין ברבנות של יהודים קיימים ומקובלים מאז ומעולם, הם נוהגים על פי המסורת ומוכרים למרבית האוכלוסייה, מרבית האוכלוסייה נוהגת על פיהם וקרובה אליהם.

טופס רישום לנישואין ברבנות

אם בחרתם בכל זאת להינשא ברבנות, התכוננו למלא את פרטיכם בטופס מקיף וממצה, אשר יעיד על יהדותכם, יהודים מלידה או מתגיירים, מעמדכם הדתי, כהן, לוי ישראל, קרבתכם המשפחתית אם קיימת, מבנה המשפחה הגרעינית שלכם, הסטאטוס האישי שלכם, רווקים, גרושים או אלמנים, מי היו בני זוגכם וכיצד הסתיים הקשר ועוד ועוד. את כל הפרטים יהא עליכם למלא בטופס אותו תגישו לבית הדין הרבני האזורי במקום מגוריכם. לצפייה בקובץ לחצו כאן.

פורסם בקטגוריות: מאמרים, נישואין ונישואין אזרחייםתגיות: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , השאר תגובה

פרסם תגובה

שדות חובה מסומנים ב *

*
*

מותר להעזר בסימני HTML הבאים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

מרקטיזם - פרסום בגוגל / פרסום באאוטבריין