נינט ויהודה נפרדים, מחשבות על זוגיות.

השעה 2 בצוהרי יום קיץ חם, בטלפון הסלולרי מתקבלת הודעה מאתר MAKO, בהחלט אתר חשוב, על פי ההודעה נמסר :1.1

“לא תהיה חתונה! אין נישואים! יש למעשה, גירושין, אם כי לא ממש גירושין… אחרי 8 שנים ביחד ללא נישואים, יודה ונינט החליטו לבטל את החתונה ולהיפרד” “נינה כבר עזבה את דירתם המשותפת” נאמר בהודעה.

לכאורה עוד הודעה על זוג צעיר שמחליט שלא להחליט ובוחר בחיי הדרור, מבלי להיכנס לשאלה איך ומדוע זה קרה, שוב עולה וצפה השאלה, מה היה קורה לו הזוג היה קושר את חייו בחתונה מתוקשרת, נישואים כדת משה וישראל, חופה וקידושין ורב מקדש? האם באמת עכשיו היו כאן גירושין ?

השמרנים שבינינו, ימהרו להספיד את האירוע, יטרחו לומר שחיי החופש היום, הם בגדר פריצות וחוסר אחריות, כיצד זה זוג הידוע בציבור, לא מתחייב זה לזו, לא נוטל על עצמו אחריות וחיי חיים בניגוד לתקנת הציבור.  מאידך, יאמרו חסידי הליברליזם החופשי, שזוהי רק דוגמא נוספת, מדוע לא צריך למהר ולרוץ לרבנות ולהתקדש בקידושים מחייבים (נישואים ברבנות) כי לו היה המהלך כזה, התוצאות היו הרבה יותר מסובכות.

כך או כך, נדמה שהשאלה האמיתית בעניין זה, איננה כיצד חיים בני זוג זה עם זו, אלא כיצד הם מגדירים את הקשר ביניהם, הקשר הזוגי הוא הליבה של מערכת יחסים, הוא כל כך מהותי לבני אדם, משום, שלא טוב היות האדם לבדו ולכן לפני הכל, חשוב להיות בקשר, רק אחר כך מתעוררת השאלה כיצד מסדירים את הקשר הזה. לגבי דידנו אין זה משנה אם בני זוג מחליטים להינשא, בנישואים אזרחיים או בנישואים דתיים, לערוך ביניהם טקס חווייתי על ידי עורך טקס מוסמך או סתם ידיד קרוב, כי הקשר הזוגי הוא קודם כל עניין פרטי של כל אחד מאיתנו.

ימים טובים יותר של בני הזוג כפי שנקלטו במצלמותינו

לכן, הדרך היחידה, הנראית לנו, במשפחה חדשה, שמסדירה את הקשר הזוגי, היא באמצעות ההצהרה הפרטית והאישית של בני הזוג עצמם. לפני שבאים בפני איש דת מקדש, כמו רב כומר או אימאם, בני הזוג צריכים להידבר בינם לבין עצמם, הם ורק הם, נותנים תוקף לזוגיותם וכל הגורמים האחרים המאשרים את אותה זוגיות, אינם אלא גורמים זרים לה, גורמים חיצוניים לה. המסקנה היא שזוגיות צריכה לתקף את עצמה ככזו וזאת ניתן לעשות ורק באמצעות תעודת זוגיות.

  כמובן שאין להקל ראש בתרבות הטקסית שלנו, טקס דתי יכול להתקיים ולהוסיף על כל הסדר פרטי, אבל נדמה שהטקס הדתי לא צריך להיות הגורם שיגביל בני זוג אם ירצו להיפרד, וההחזקה המלאכותית ובכוח של בני זוג בנישואים דתיים על כל ההשלכות שהיא מביאה בעטיה אם הם רוצים להיפרד, איננה מתקבלת על הדעת. במאה ה 21 אין מקום למוסד כמו “עגונה” “מורדת” “יבמה” וכד’. יש להקל על בני זוג ולאפשר להם לבחור את הזוגיות שלהם בעצמם ולא לכפות עליהם להישאר ביחד לנצח. לפחות עכשיו לא צריכים נינט ויודה להתגרש בגירושים ברבנות, לא זקוקים לגט ולא חייבים הסכמה של רב שישחרר אותם.

כי, זכות האדם להתגרש איננה פחות חשובה מזכות האדם להתקדש, לא נותר לנו אלא לאחל להם בהצלחה.

רוצים למסד את הקשר באמצעות תעודת זוגיות? צרו איתנו קשר בטלפון 03-5660504 (א’-ה’ 09:00-18:00) או מלאו את הטופס ונחזור אליכם בהקדם:

למידע נוסף השאירו פרטים

 

פורסם בקטגוריות: ידועים בציבור, מאמרים, נישואין ונישואין אזרחיים, תעודת זוגיותתגיות: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , השאר תגובה

פרסם תגובה

שדות חובה מסומנים ב *

*
*

מותר להעזר בסימני HTML הבאים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

מרקטיזם - פרסום בגוגל / פרסום באאוטבריין