יהודי נשאר יהודי – ללא תלות בחתונה

הידעתם? הזהות היהודית שלנו אינה תלויה בדרך בה אנו בוחרים להינשא או למסד את הזוגיות. רוצים לדעת עוד? קראו הלאה.

אחת הנקודות המשמעותיות בחיינו היא ההחלטה להינשא או להקים בדרך אחרת זוגיות המחייבת אותנו למשך כל חיינו, זוגיות עליה אנו מצהירים בשמחה מול המשפחה והחברים, קבל עם ועדה. בישראל, לקהל המתחתנים היהודים מוצגת בדרך כלל אופציה עיקרית אחת להינשא – דרך הרבנות. מעניין לראות, שדווקא הקהל החילוני הוא זה שלפתע נצמד יותר מכל לחשיבות הנישואים ברבנות. רבים מהזוגות המיועדים להינשא דווקא בזרמים הדתי לאומי והאורתודוכסי, נמנעים מלהינשא ברבנות ומוצאים פתרונות בבתי דין פרטיים בקהילה שלהם. האם הם פחות יהודים בשל כך?

לנישואים ברבנות יש לא מעט חסרונות, בעיקר הקהל החילוני ירגיש בהם, משום שההתנהלות הרבנית מנותקת מאורח החיים היום-יומי של רובנו. אנו “נוחתים” מעולם חופשי מאושר לארגון אשר מתעקש לבחון אותנו, את זהותנו, ההסטוריה שלנו ושל משפחתנו, להביע עדים, רשימות, הוכחות…. והכל לשם מה? כי ביקשנו למסד זוגיות עם בחירת ליבנו.

אנו בארגון משפחה חדשה מאמינים כי לכל אחד ואחת זכות בסיסית למסד זוגיות ומשפחה מתוך בחירה אישית וחופשית, ואין תפקידו של הממסד לבדוק, לבחון, לדרוש הוכחה או לשפוט בכל דרך אחרת את אחת ההחלטות האינטימיות ביותר שנקבל במהלך חיינו. לכן אנו מציעים מספר אלטרנטיבות ופתרונות לנישואים אזרחיים בישראל:

זוגות רבים נמנעים מלהביט על כל אלטרנטיבה לנישואים ברבנות, בעיקר מתוך חשש לאבד משהו מיהדותינו. לחוששים מביניכם, יש לנו חדשות טובות, ונתחיל בשורה התחתונה – אין כל קשר או יחסי תלות בין הזהות היהודית שלנו לבין הדרך בה אנו בוחרים להתחתן או למסד את הזוגיות.

יהודי ויהודיה אשר בוחרים למסד את הזוגיות שלהם בנישואים אזרחיים בחו”ל, בעזרת תעודת הזוגיות של ארגון משפחה חדשה או על ידי הסכם חיים משותפים וקבלת מעמד ידועים בציבור – כולם יישארו יהודים גם אם לא החליפו מילה וחצי מילה עם הרבנות. ומה לגבי הילדים? גם ילדכם יוולדו ויהיו יהודים כשרים. היהדות נישאת הלאה מדור לדור מתוקף ההורות, ולא מתוקף נישואים, חתונה או כל ברית אחרת בין בני הזוג. אם שני ההורים יהודים, ילדיהם יהודים גם כן. בארגון משפחה חדשה אנו מאמינים בחופש דת, ועל כן לא נבצע כל הליך אשר עלול לפגוע במהות הדתית של בני הזוג או משפחתם.

בעזרת ארגון משפחה חדשה, יש פתרון אזרחי לנישואים בישראל. עם תעודת הזוגיות תוכלו למסד את הקשר שלכם באופן מוצהר, לקבל הכרה מהרשויות והממסד על מעמדכם כבני זוג המנהלים משק בית משותף, לבחור לעשות כל טקס שתרצו וכן – גם לשמור על הזהות היהודית שלכם ושל משפחתכם.

 

פורסם בקטגוריות: Marry אזרחי, נישואין ונישואין אזרחיים, עדכונים וחדשות, תעודת זוגיותתגיות: השאר תגובה

פרסם תגובה

שדות חובה מסומנים ב *

*
*

מותר להעזר בסימני HTML הבאים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

מרקטיזם - פרסום בגוגל / פרסום באאוטבריין