“כולם אבא ואמא שלי”-הילדה שבין ההורים הביולוגיים לאפוטרופסים / דוד רגב ידיעות אחרונות

א’ היא רק בת 8. ילדה מקסימה וחייכנית. היא אוהבת את אבא שגורש לרומניה, אוהבת את אמא שנמצאת בכלא בישראל וגם צפויה להיות מגורשת לפיליפינים, וגם אוהבת את אמא ואבא מישראל שאצלם היא מתגוררת בשנים האחרונות. “כולם אבא ואמא שלי”, היא אומרת בחיוך. אלא שמאחורי החיוך הזה מסתתרת דרמה סוערת וילדה קטנה ומבולבלת שאינה מסוגלת לבחור עם מי ללכת.

תחילתו של הסיפור, הנחשף כאן לראשונה, לפני כ- 8 שנים. מ’, עובדת זרה מהפיליפינים בשנות ה- 40 לחייה, הגיעה לעבוד בישראל והכירה את ב’, עובד זר מרומניה בשנות ה- 50 לחייו שעבר אף הוא בארץ. השניים התאהבו וכעבור קצר הביאו לעולם את בתם המשותפת א’.

האב מגורש, האם נאסרת

כשא’ הייתה בת כשנה וחצי גורש אביה חזרה לרומניה לאחר שהוויזה שלו פקעה והוא הפך לעובד לא חוקי. האם לא הייתה מסוגלת לגדל ולפרנס לבדה את בתה והיא פנתה לחברתה מישראל וביקשה ממנה סיוע. החברה ובעלה, תושבי עיר בשרון, קיבלו לידם את א’ וגידלו אותה יחד עם שאר ילדיהם כשמדי שבוע מגיעה אמה הביולוגית מ’ לבקרה וביתר הזמן שומרת איתה על קשר טלפוני.

אלה שלפני כשלוש שנים, כשא’ היתה בת 5, נעצרה מ’ בעקבות עבירות מרמה ונדונה לשלוש וחצי שנות מאסר, שאותן היא מרצה בכלא נווה תרצה. זוג ההורים הישראלים מהשרון פרשו על א’ את חסותם וראו בה בת לכל דבר, אם כי לא מבחינה פורמלית.

“היא קיבלה מאיתנו כל מה שנתנו לילדם שלנו” מספר “אביה המאמץ”. “היא הפכה לחלק מהבית, ואנחנו אוהבים אותה מאד. למעשה היא ממש גדלה כאן והיא לא מכירה שום דבר אחר” הזוג מהשרון רכשו לא’ טלפון סלולרי, שבאמצעותו היא יכלה לשמור על קשר עם אמה הביולוגית מהכלא.

עם הזמן גם אביה הביולוגי מרומניה החל להתקשר לבתו “הם אומרים לי שהם אוהבים אותי ורוצים לגדל אותי”, אומרת א’ על הוריה הביולוגיים, שאיתם היא שומרת על קשר הדוק.

עד לשבועות האחרונים התנהלו חייה של א’ על מי מנוחות: היא הלכה מדי בוקר לבית הספר בעיר מגוריה, זכתה לשפע של חום, אהבה ופינוקים מ”הוריה המאמצים” ובמקביל שמרה על קשר עם הוריה הביולוגים.

פגישה אחרי 6 שנים

אלא שבימים האחרונים הכל התהפך באחת: תחילה התקשרה מהכלא מ’, האם הביולוגית, ובישרה לחבריה שהיא אמורה להשתחרר בחודש הבא ומתכוונת לבוא ולקחת את א’ איתה. ואם לא די בכך הרי שלפתע הופיע בישראל ב’, אביה הביולגי. הוא אמר לא’ שאינו יכול לעמוד בגעגועים ודרש לקחת אותה איתו לרומניה.

לאחר שנחת ב’ בנתב”ג הוא נעצר על ידי משטרת הגבולות במטרה לגרשו שוב מהארץ. ההורים הישראלים החליטו לנסות לאפשר לב’ לפגוש את בתו. הם פנו לארגון “משפחה חדשה”, ועורכת הדין של הארגון, דפנה כהן, שיכנעה את משטרת הגבולות לאפשר לקיים את המפגש. במשטרה השתכנעו, ושלשום הגיעו הזוג הישראלי עם א’ לנתב”ג, שם פגשה את אביה הביולוגי לאחר שלא ראתה אותו מגיל שנתים.

“הוא אמר לי שהוא אוהב אותי ומתגעגע אלי ונתן לי הרבה מתנות ובובת ברבי”, מספרת א’. “הוא אמר לי שהוא רוצה שאני אבוא לגור איתו והוא יחזור כדי לקחת אותי”. בתום המפגש הקצר וקורע הלב הועלה האב למטוס וגורש חזרה לרומניה.

המאבק מתחיל

הזוג הישראלי החליט לא לוותר ופנה לעו”ד אירית רוזנבלום מארגון “משפחה חדשה”. בימים הקרובים היא מתכוונת לפנות לבית המשפט בבקשה להעניק למשפחה הישראלית מעמד של אפוטרופוס ובמקביל לפעול כדי להסדיר את מעמדה החוקי של א’ בישראל: “זהו מקרה נדיר של ילדה שנפלה בין הכיסאות בעקבות רצף טעויות של ההורים הביולוגים ושל הממסד”, אמרה אתמול עו”ד רוזנבלום.

“היא ילדה של שום מקום, שמשפחה ישראלית מגדלת אותה בצורה נדירה. כאן היא נולדה וכאן חיה את כל חייה. ניתוק של א’ מהסביבה שבה גדלה ומהארץ יפגע בה קשות. טובתה של א’ נמצאת מעל הכל, ולכן צריך להסדיר את מעמדה גם במחיר השארתה של אמא הביולגית בישראל”

ובלב ליבה של הסערה נותרה א’ המקסימה, הקרועה בין כל ההורים שסביבה. “אני אוהבת את אבא שברומניה ואת אמא שבבית סוהר ואני מתגעגעת אליהם. אני אוהבת גם את אמא ואבא שמגדלים אותי עכשיו. יש לי הרבה אבא ואמא ואני רוצה להיות אצל כולם. אני לא ידועת לאן ללכת” אמרה אתמול א’ ל”ידיעות אחרונות”. “אולי אני אגור בכל פעם במקום אחר? אבל אני הכי אוהבת להיות כאן בישראל כי כאן נולדתי ויש לי הרבה חברים”.

פורסם בקטגוריות: עיתונות ותקשורתתגיות: , , , השאר תגובה

פרסם תגובה

שדות חובה מסומנים ב *

*
*

מותר להעזר בסימני HTML הבאים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

מרקטיזם - פרסום בגוגל / פרסום באאוטבריין