ברית הזוגיות ? ספין הזוגיות / עו”ד אירית רוזנבלום

ברית הזוגיות ? ספין הזוגיותאם אתם נמנים על תומכי ברית הזוגיות מטעמים ליברליים ונאורים, כדאי שתעיינו שוב בנוסח הצעת החוק שמקדמת מפלגת ישראל ביתנו. במקרה הרע מדובר בחוק ריק, חסר כל תוכן, במקרה הרע עוד יותר מדובר בספין ציני על גבם של קהל מצביעי ליברמן. במקרה הטוב אגב, החוק הזה צריך היה להיגנז. מי שיקרא את נוסח החוק עלול להתבלבל ולחשוב כי מדובר בחוק אולטרה ליברלי שמסדיר סוף-סוף את תחום הנישואים האזרחיים בישראל.

אך ירידה לפרטים הקטנים , או במקרה שלנו סעיף 10 לחוק, מציגה תמונה שונה. מקוממת מאוד.

ראשית כל, החוק אינו מכיר בזכותם של זוגות חד-מיניים להיכלל בברית זוגית. החוק מכיר רק ב”איש ואישה” כלשונו, כמי שיכולים לבוא בברית הזוגיות.

שנית, החוק מתעלם ממוסד הידועים בציבור, פיתרון משפטי שנותן מענה ראוי לזוגות רבים בישראל, חלקם אגב, מצביעי ישראל ביתנו שמשום מה מקדמת את הצעת החוק הזו. תחילה בשלבים של הכנת הצעת החוק אף צוין במפורש בהצעת החוק : “לא יוכרו כידועים בציבור בני זוג שלא נרשמו במרשם לאחר יום תחילתו של חוק זה”, למרבה המזל הצלחנו והשפענו וגרמו לביטולו של הנוסח הזה.

שלישית, לא רק שהחוק אינו מייצר מסלול מקביל לנישואים ברבנות ובמוסדות דתיים אחרים אלא מותיר את המונופול והכפייה הדתית על כנם ואף מחזק ומנציח אותם.

לא מאמינים ?

תקראו היטב את סעיף 10 א’ בחוק שאומר שהחוק לא יפגע “בסמכותו הייחודית של בית דין דתי לדון בענייני נישואין וגירושין של בני זוג שהם בני העדה הדתית של בית הדין”.

ההצעה שבאה לתת מענה לעולים החדשים שאינם יהודים, נתח אלקטוראלי משמעותי של ליברמן וחבריו, יוצרת מסלול בו הם צריכים לעבור בשערי הרבנות (או כל מוסד דתי אחר) על מנת שאלה יאשרו כי הם אינם שייכים לשום דת. מלבד הטרטור והטרחה מדובר בהליך משפיל שמאלץ את מי שאינם מעוניינים בגושפנקה דתית כלל לעבור במסלול דתי בעל כורחם. יתרה מכך, נישואי תערובת בישראל בין מי שאינם בני אותה דת לא יוכלו להתקיים. כיוון ששוב “אין באמור בחוק זה כדי לפגוע בסמכותו הייחודית של בית דין דתי לדון בענייני נישואין וגירושין”. אלא שמי שקורא את החוק עשוי לטעות בכוונת המחוקק, או הספינר, כיוון שרוח החוק דווקא מדברת על כך ש”החוק יוצר מסלול מקביל ושווה זכויות וחובות שבאמצעותו יכולים איש ואישה אזרחי המדינה החפצים בכך ליצור הסכם זוגי שאינו יוצר נישואין על פי הדין הדתי”. אך לא כך הדבר, כמו כל מסמך משפטי , ראוי לקרוא את המילים הקטנות, במקרה זה סעיף 10 , ששמים ללעג דווקא את מי שנמנה על קהל המצביעים של מי שמקדמים את החוק.

בסיכומו של עניין, חודשים ספורים אחרי שעבר החוק בכנסת, לא קרה דבר, לא מהפיכה, לא שינוי ולא פתרון.

ארגון משפחה חדשה, הוא היחיד המעניק פתרון אזרחי לנישואין בישראל, באמצעות תעודת הזוגיות.

פורסם בקטגוריות: מאמרים, עיתונות ותקשורתתגיות: , , השאר תגובה

פרסם תגובה

שדות חובה מסומנים ב *

*
*

מותר להעזר בסימני HTML הבאים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

מרקטיזם - פרסום בגוגל / פרסום באאוטבריין