ביטוח צד שלישי

כמה נוח להיות שר בממשלה כשהאחריות המלאה בכל מקרה נופלת על צד שלישי, אלוהים, וכשתמיד אפשר להאשים בכל אסון את מחללי השבת

הרגע הזה היה צריך להגיע. הרגע הזה שרב בישראל אומר שהאשמים באסון הכרמל הם אוכלי הטרפות ומחללי השבת. אלא שהרב שאמר את הדברים הוא לא אחר מאשר מנהיגו הרוחני של מי שהיה אמון על הטיפול בשירותי הכבאות העלובים של ישראל. כן, הרב עובדיה יוסף שוב פעם מפליא את יכולתו הגדולה בתורה ומאשים את מי שלא צריך להאשים.

זו הבעיה עם הדת ואלוהים. יודעים רק בדיעבד למה הם באמת התכוונו. לצערנו הרב, השר שאמון על ההערכות לטיפול בשריפות במדינת ישראל חולק את אותו עולם ערכים עם מורו ורבו. הכל בידי האל והכל נכתב מלמעלה. כמה נוח להיות שר בממשלה כשהאחריות המלאה בכל מקרה נופלת על צד שלישי, אלוהים.

הרב יוסף מתעלם מהעובדה שבשביל להציל או לפחות לנסות להציל חלקים נוספים במדינה נאלצו רבים לחלל את השבת. אבל את אלי ישי ויוסף הזוטות האלה לא מעניינות, הם בוודאי תולים את האשמה בחילול השבת ואי החזרה בתשובה של עם ישראל, אולי אפילו ביחסים זוגיים בין בני זוג של אותו המין – הומואים, רחמנא ליצלן. נראה שישי מתכונן היטב לוועדת החקירה, אלא שהוא בוודאי היה מנהל אותה קצת אחרת אם זה היה תלוי בו. בוועדת החקירה של ישי צריך להגיע כל מחלל שבת וכנראה שגם נציג של ההשגחה העליונה שייקח אחריות. כן, במדינה בה הדת היא החוק העליון האחראי הבלעדי למצב הוא לא אחר מאשר אלוהים.

כאשר מביטים על המציאות המקולקלת של ישראל שנת 2010 , מצליחים לחבר את הפאזל כולו. שר פנים שאחראי על שירותי הכבאות נסמך כנראה יותר מדי על “ההשגחה העליונה” ופחות על ההיגיון הבריא והאחריות המיניסטריאלית שלו, ובנוסף מעדיף את כיסאו ועדת תומכיו מאשר את כלל עם ישראל ובסופו של יום מוצא את עצמו ואת כולנו בקטסטרופה שלא ידענו מעולם. מי שחושב שמדובר באסון טבע שיחשוב שוב, מדובר באסון פוליטי.

רק כעת מתברר שישי מפקיר לא רק את מי שאינם באי ביתו, אלא את כלל האוכלוסייה בישראל. מי שפעל במלוא הכוח נגד הומואים ובעד בחורי ישיבה, שעשה ועושה איפה ואיפה בין אזרחים מסוימים לאזרחים אחרים מתוך אמונה יוקדת בצדקת דרכו, או מתוך רצון לשמור על כיסאו הוא האדם האחרון שיכול לתת מענה לכלל תושבי המדינה. אסור לשכוח שזה אותו ישי שאיים לפרק את הממשלה אם לא יועברו תשלומי הבטלה לאברכים בישיבות ומי שבהינף קולמוס הקל בתשלומי הישיבות. אבל גם ישי אינו נסמך רק על אלוהים, לו זה היה המצב הוא מזמן לא היה יושב בממשלה שביודעין ובמתכוון מפרה שבת ואינה מקיימת אורח חיים דתי, תודה לאל. ישי מתנהג כאחרון האופורטוניסטים הפוליטיים שנדבק לכיסאו בדבקות ובעיקשות. הבחירות של הציבור פחות מעניינות אותו, הוא בטוח שאלוהים בחר בו.

הציבור החילוני, או יותר מכך, הציבור חפץ החיים בישראל חייב להתעורר לפני שעוד אסון כזה ייפול עלינו ולא נהיה מוכנים כי נסתמך על היושב במרומים. מיעוט אופורטוניסטי ובעל ראיה צרה השתלט על מוסדות המדינה כשקיצוץ בכבאות על חשבון תמיכה בישיבות נראה לו סביר והוגן.

האסון בכרמל, הוא רק בבואה של האסון הפוליטי שלנו, שלטון צללים של רב רוחני, עבדו הנאמן של הקדוש ברוך הוא, שאיבד כל יראה ואחריות ציבורית, משום שממילא הכול ידוע מראש והרשות נתונה. אל תתנו להם חרצובות שלא ישחיזו בנו את לשונם, ויניחו לנו לנהל את חיינו במיטב כוחנו.

הכותבת היא מייסדת ומנכ”לית ארגון “משפחה חדשה”

פורסם באתר העוקץ

אסון הכרמל:כמה נוח להיות שר בממשלה כשהאחריות המלאה בכל מקרה נופלת על צד שלישי, אלוהים, וכשתמיד אפשר להאשים בכל אסון את מחללי השבת

ביטוח צד שלישי

פורסם בקטגוריות: עיתונות ותקשורתתגיות: , , השאר תגובה

פרסם תגובה

שדות חובה מסומנים ב *

*
*

מותר להעזר בסימני HTML הבאים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

מרקטיזם - פרסום בגוגל / פרסום באאוטבריין