משפחה שכזאת / מאת רייכנר אלישיב

הפמיניסטיות יכסחו אותו, ההומואים יאמרו שהוא גזען, והשמאלנים שהוא חשוך, אבל אלישיב רייכנר משוכנע שילדים בריאים גדלים במשפחות מהסוג הישן: אבא ואמא, לא מאותו מין, אבל מאותו לאום. פורסם ב NRG ביום 3.2.08

ביום רביעי הקרוב, יצוין בישראל יום המשפחה, גלגולו המודרני של יום האם המנוח. אגב, מקורו של היום אינו ממש יהודי, אבל היהדות לא יכולה להרשות לעצמה להתנגד ליום שנושא על דגלו את חיזוק התא המשפחתי.

לכאורה, המשפחה היהודית לא צריכה יום שיפאר את חשיבותה. החיים שלנו והחגים שלנו מאוד משפחתיים, ויש שיאמרו משפחתיים מידי, כך שלא ברור מה הצורך בציון יום מיוחד לנושא. אלא שזהו שלא. המערביות שהולכת ומשתלטת עלינו מצליחה לסרס גם את התא המשפחתי, ולהכניס תחת הכותרת ‘משפחה’ כל מיני מוטציות ותחליפים זולים שמרוקנים מתוכן את המושג המקורי.

על פי ארגון ‘משפחה חדשה’, שפועל להכרה ערכית וחוקתית בכל סוגי התאים המשפחתיים, רק 58 אחוזים מהחברה הישראלית עונים כיום להגדרה המסורתית של משפחה יהודית שבה יש גבר יהודי ואישה יהודיה שנישאו זה לזו כדת משה וישראל. בארבעים ושניים האחוזים האחרים, אפשר למצוא חוץ ממשפחות מעורבות עם בני לאום אחרים, יותר ויותר פורמטים חדשניים כמו משפחות חד מיניות, חד הוריות או קשרים זוגיים לא ממוסדים.

בשנים האחרונות תופעת התחליפים מתחילה לחדור גם לציבור הדתי, ולא צריך נתונים בשביל להוכיח זאת. מספיק לשים לב לכמות המאמרים באתר הזה ובאתרים דומים, שעוסקים בזוגות חד מיניים דתיים, ברווקות דתיות שמגדלות לבדן ילדים, ובעלייה באחוז הגירושין במגזר.

קחו רק את הבציר האחרון של סרטי ‘מעלה’ כסוג של סיסמוגרף, ותראו מה עובר עלינו. סרט אחד עוסק באהבה חד מינית, סרט אחר ברווקה שמבקשת להרות מתרומת זרע, ושני סרטים עוסקים בתהליכי גירושין. במצב כזה, לא יזיק לנו להקדיש עוד יום בשנה להאדרת התא המשפחתי המסורתי, גם אם מדובר ביום שהשאלנו מהגויים.

אבא אמא ילד. אפשר גם כלב

דווקא ביום הזה, צריכים לומר את מה שפעם היה מובן מאליו, והיום כבר קשה לומר, כי זה לא פוליטיקלי קורקט – המשפחה הנורמלית והאידיאלית היא משפחה עם אבא ואימא וילדים, שכולם חיים ביחד באופן ממוסד ומחייב, וכל חיקוי ותחליף זול, לא יספקו את אותה הסחורה.

תקראו לי שמרן, תקראו לי מיושן, תקרעו לי את הצורה, אבל תכירו בעובדות – המתכון הכי מוכח לתא משפחתי מוצלח הוא אהבה, שותפות, ומחויבות בין גבר לאישה, ושלא ינסו למכור לכם שהמרכיבים הללו פרימיטיביים ולא מתקדמים.

דווקא בגלל שישנם הבדלים מהותיים בין נשים לגברים, החיבור, השילוב בין שני המינים הללו, והנאמנות ביניהם, הם המצע הבריא ביותר לגידול ילדים מאושרים, וגם זו כמובן עדיין לא נוסחת קסם, כי אין פטנטים בחינוך.

בשנים האחרונות מנצל ארגון ‘משפחה חדשה’ את יום המשפחה כהזדמנות תקשורתית לחנך אותנו להכרה בעובדה שיש הרבה סוגים של תאים משפחתיים בחברה הישראלית. מבלי להיכנס לדיון על זכויותיהם של כל תחליפי המשפחה הנורמטיבית, (שבמקרים מסוימים דרישותיהם מוצדקות, ובמקרים אחרים פחות), חשוב לזכור שאחרי כל החידושים וההמצאות המוזרות, אין כמו המשפחה המסורתית, הישנה והטובה.

פורסם בקטגוריות: מאמרים, עיתונות ותקשורתתגיות: , השאר תגובה

פרסם תגובה

שדות חובה מסומנים ב *

*
*

מותר להעזר בסימני HTML הבאים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

מרקטיזם - פרסום בגוגל / פרסום באאוטבריין