בערים הגדולות מתגרשים יותר, גם בהתנחלויות / מרב דוד מעריב 14.2.08

עו”ד אירית רוזנבלום: “יתכן שהמשברים האידאולוגים הביאו לעלייה בשיעור הגירושים בהתנחלויות”

מאת מרב דוד

דוח של ארגון משפחה חדשה משרטט את מפת הגירושים של ישראל. מנתוני הדוח עולה כי מספר מקרי הגירושים בישראל נותר יציב, 9,765 מקרי גירושים בשנת 2007 לעומת 9,963 ב – 2006 ירידה של כשני אחוזים.

בערים הגדולות חלה עלייה מתונה של שמונה אחוזים במספר המתגרשים. הערים המובילות במספר הגירושים הן תל- אביב, רעננה, רמת-גן וראשון לציון.

בפריפריה מתגרשים פחות. מספר המשפחות שפורקו במרכז הארץ הוא פי שלושה מהדרום ופי שניים וחצי מאזור הצפון. יש גם הבדל בשיעורי הגירושים בין יישובים מסוגים שונים. ביישובים קהילתיים כמו שוהם, כוכב- יאיר ועומר חלה בממוצע ירידה של 40 אחוז במספר המתגרשים ביחס לשנת 2006 ואילו בהתנחלויות חלה עלייה של 22 אחוז ב2007.

“לא ראינו עד היום גידול כה משמעותי בגירושים בהתנחלויות”, אמרה עו”ד אירית רוזנבלום מארגון “משפחה חדשה”, ” מאוד ייתכן שהמשברים האידיאולוגיים שעברו בשנתיים האחרונות תושבי ההתנחלויות השפיעו על מערכת החיים המשפחתיים”.

בסך הכל שיעור המתגרשים בישראל עומד על 17.5 אחוזים מהזוגות. ב”משפחה חדשה” אומרים שהמגמה היא של ירידה בגירושים, בגלל שזוגות רבים בוחרים שלא להגיע לרבנות כדי למסד את יחסיהם ולכן הם אינם זקוקים לרבנות כשהם רוצים לפרק את החבילה.

בסך הכל שיעור הגירושים בישראל הוא במקום טוב באמצע ביחס לעולם. המדינות המובילות בשיעור המתגרשים הן שוודיה, פינדלנד, אוסטרליה וארצות-הברית. בטורקיה ובאיטליה לעומת זאת שיעור הגירושים הוא הנמוך ביותר.

פורסם בקטגוריות: עיתונות ותקשורתתגיות: השאר תגובה

פרסם תגובה

שדות חובה מסומנים ב *

*
*

מותר להעזר בסימני HTML הבאים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

מרקטיזם - פרסום בגוגל / פרסום באאוטבריין