מצב המשפחה החדשה לשנת 2012

בית המשפט לענייני משפחה ברמת גן פסק כי שתי בנות זוג אשר אחת נשאה הריון מהביצית של בת זוגה ותרומת זרע, שתיהן יוכרו כאמהות של התינוק. הפסיקה מזכירה לנו כי תפיסת המשפחה ממשיכה להשתנות גם בשנת 2012. למרות הפסיקה הליברלית והמתקדמת, מבחינת החוק ויחס המדינה למשפחה שאינה מסורתית, הדרך לשיוויון עוד ארוכה.

ישנם יותר ויותר תאים משפחתיים חדשים, ומבחינת הקבלה החברתית ישראל במצב טוב. עדיין, תאים משפחתיים שאינם מקימים עצמם באופן שמוצא חן בעיני הממסד, כלומר זוג סטרייטים הנישאים באופן יהודי דרך הרבנות, נתקלים בקשיים רבים. זוגות אחרים לא מקבלים הטבות כאלה ואחרות, למשל בינואר האחרון התבשרנו כי מס ההכנסה לא מזכה רווקים המגדלים ילדים בנקודות זיכוי כפי שהובטח.

לא מדובר בחקיקה ראשית כנגד תאי משפחה לא מסורתיים, אלא ברגולציות אשר מתרגמות את החקיקה הראשית לכללים ותקנות שאינם ידידותיים למשפחות שמחוץ לקונצנזוס. השינוי בהקמת המשפחה הוא שינוי חברתי, ומגובה מדי פעם על ידי פסיקה משפטית.

לצפיה בראיון:

בישראל כ-42% מהתאים המשפחתיים נמצאים מחוץ לקונצנזוס. תאים משפחתיים אלו כוללים משפחות חד הוריות, משפחות לא יהודיות או נישואים בין בני דתות שונים, משפחות חד הוריות, משפחות עם שני בני זוג מאותו מגדר וגם משפחות של עובדים זרים – כולם זוכים לקשיים או פשוט התעלמות ואפליה מצד הממסד.

ארגון משפחה חדשה ממשיך לפעול על מנת להחזיר את הסמכות ואת מקור הכוח במשפחה אל תוך המשפחה, במקום המצב הקיים שבו במדינה מתערבת לאזרחיה ותושביה במי להתאהב, עם מי למסד זוגיות ועם מי להביא ילדים לעולם.

פורסם בקטגוריות: זוגיות גאה, נתונים מידע וסטטיסטיקות, עדכונים וחדשות, עיתונות ותקשורת, פונדקאות, תעודת זוגיותתגיות: השאר תגובה

פרסם תגובה

שדות חובה מסומנים ב *

*
*

מותר להעזר בסימני HTML הבאים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

מרקטיזם - פרסום בגוגל / פרסום באאוטבריין