“אני מאשימה” מאת עו”ד אירית רוזנבלום

להורדת החוברת בקובץ PDF לתיבת הדוא”ל שלכם מלאו הטופס בתחתית העמוד

אני נרגשת וגאה להציג בפניכם את מסמך העקרונות הזה המהווה את סך האמונה שלי בכוחה של המשפחה ובזכותה להמשכיות. במסמך זה אני מבקשת לשרטט את הדרך להשגת הכרה מלאה מצד המדינה במשפחה, כל משפחה, ומיסוד זכויותיה החוקיות, כלכליות וחברתיות. בין היתר, המסמך מאגד בתוכו את פועלו של ארגון ‘משפחה חדשה’, הארגון אשר ייסדתי בשנת 1998 במטרה לקדם את זכותו של כל אדם באשר הוא לייסד לעצמו תא משפחתי על פי דרכו ומצפונו.

בשני העשורים האחרונים התא המשפחתי עבר תהפוכות שבלתי ניתן ולא הגיוני להתעלם מהן. דיוקן המשפחה הקלאסי, בו נראים גבר ואישה וילדיהם סביבם, כבר לא תלוי בכל בית בישראל. את מקומו תפסו ערב רב של דיוקנאות משפחתיים המציגים מציאות של משפחות חדשות בתצורתן, במהותן, ובהרכב בני המשפחה.

דיוקן משפחה חדשה יכול להציג אבא ושני ילדים. דיוקן משפחה חדשה אחר יכול להציג שתי אמהות וילד אחד. יש גם דיוקן משפחה חדשה שמציג סבא וסבתא, אמא ושלושה ילדים. בדיוקן נוסף של משפחה חדשה שמים לב מיד שהאבא נראה ישראלי אבל האמא, אין סיכוי שהיא מכאן.

בעוד החברה הישראלית השכילה להכיר במציאות החברתית החדשה שנוצרה כאן ומפגינה קבלה והבנה כלפי המשפחות החדשות, המדינה גוררת רגליה. עד לכתיבת שורות אלה המחוקק בחר להתעלם מקיומן של המשפחות החדשות ובכך מפלן לרעה.

במסמך זה אני מראה שהדרך היחידה להענקת שוויון מלא לכל משפחה היא דרך הכרה של המדינה בקיומה של המשפחה החדשה ומתן ביטוי לכך בחוק. רק שיוני תפיסתי וחוקתי בהבנת המהות החדשה של המושג ‘משפחה’ יוביל את המדינה לכבד את זכותו של הפרט לחירות בחירותיו, ויקדם את כבודה של המדינה בעיני אזרחיה.

ארגון ‘משפחה חדשה’ כארגון חברתי לזכויות האדם, מבטא את האמונה שלכל אדם הזכות להקים משפחה. מטרתי היא להשפיע על השיח הציבורי בענייני משפחה ובכך להוביל לשינוי ביחס החברה והמדינה כלפי המשפחה והפיכתה לערך חברתי מוביל. ארגון ‘משפחה חדשה’ פועל במישור החוקתי והמשפטי על מנת ליישם את הרעיונות הללו הלכה למעשה.

הארגון מציע פתרונות משפטיים לכל אדם בישראל בתחום דיני המשפחה הגרעינית והמורחבת, זוגיות והורות, הסכמי ממון והסכמי חיים משותפים, צוואות וירושות; מעגל החיים כולו.

מניפסט זה מוקדש למשפחתי האהובה ולזכרה של אמי בתיה למל זל, שהלכה לעולמה לפני שבועות מספר והותירה אחריה חלל עצום. אמי הייתה הרוח החיה ומקור ההשראה הבלתי נדלה של פעילותי. היא נצורה בליבי לעד.

   אירית רוזנבלום

להורדת הגירסא המלאה של המניפסט  בקובץ PDF לתיבת הדוא”ל שלכם, מלאו את הטופס

להורדת המדריך בקובץ PDF לתיבת הדוא"ל שלכם, מלאו את הטופס :

פורסם בקטגוריות: הורות - מידע ומאמרים, הסכם ממון והסכמי זוגיות, זוגיות גאה, חוק יחסי ממון, ידועים בציבור, ירושות, מדריכי זכויות וספרים, נישואין ונישואין אזרחיים, עדכונים וחדשות, פונדקאות, פוסטים לעמוד הבית, צוואה ביולוגית, צוואה וירושה, תעודת זוגיותתגיות: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , השאר תגובה

פרסם תגובה

שדות חובה מסומנים ב *

*
*

מותר להעזר בסימני HTML הבאים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

מרקטיזם - פרסום בגוגל / פרסום באאוטבריין