חיים לאחר המוות – על הצוואה הביולוגית במוסף “מקור ראשון”

מוסף העיתון מקור ראשון מסקר את הצוואה הביולוגית של ארגון משפחה חדשה ואילו היבטים בחוק משפיעים על יצירתה ומימושה. מתוך הכתבה “בנק צוואות ייחודי מאפשר לחיילים להצהיר על רצונם שהוריהם יעשו שימוש בזרע שלהם אם ימותו במהלך השירות הצבאי, ויראו מהם נכדים. אלא שהיעדר מעמד משפטי לסבים ולסבתות מערים קשיים על מימוש הצוואות הללו. המתנגדים טוענים כי אין זה מוסרי להביא ילד שיהיה יתום מלידה, אך התומכים טוענים: עדיף שתינוק יוולד למשפחה תומכת כשהוא יודע שאביו נהרג בצבא, מאשר שיוולד לאם חד-הורית שהרתה מתרומת זרע אנונימית.”

לחצו על התמונות להרחבה:

רוצים להבטיח את עתידכם באמצעות צוואה ביולוגית? צרו איתנו קשר בטלפון 03-5660504 (א’-ה’ 09:00-18:00) או מלאו את הטופס ונחזור אליכם בהקדם:

למידע נוסף השאירו פרטים

רשימת תקדימים והישגים של עו”ד אירית רוזנבלום המייצגת את כל המשפחות, בנושא צוואה ביולוגית™:

  • בדצמבר 2013 נולדה ביתו של החייל קיוון כהן ז”ל 11 שנה אחרי שנהרג מיריות צלף, בעזה בשנת 2002  .
  • במאי  2013 – מכריז המשפטן פרופ צ’ארלס קינדרגאן מומחה בינלאומי לפריון, בכנס המתקיים באוניברסיטת סאפולק כי הפרויקט של הצוואה הביולוגית של עו”ד אירית רוזנבלום, מיושם בצבא ארה”ב עת מוצע לכל חייל אמריקאי היוצא למבצע מעבר לים, להקפיא את זרעו.
  • באפריל 2013 – ר’ התינוקת הראשונה שנולדה מצוואתו הביולוגית של אב שנפטר כ 6 שנים לפני  הולדתה.
  • ביום 1.2.12 נתנה לראשונה המדינה את הסכמתה למימוש צוואה ביולוגית ללא מאבק משפטי – ע’. חלה בסרטן וחש כי קיצו קרב מבלי שהספיק להגשים את עצמו, הוא רצה ילדים ומשפחה, בערוב ימיו ביקש מהוריו שימשיכו את מורשתו הוא הקפיא זרע וציווה להם את החיים. 7 שנים לאחר מותו נתנה המדינה את הסכמתה לאפשר לו למשפחתו ולאם מיועדת להביא ממנו ילד לעולם. האם המיועדת תוכל להפוך לאם ילדיו לגדלם ולהכיר להם את סבם, סבתם ודודיהם. המשפחה המורחבת מחכה לילד ממשיך מורשות של ע’.
  • נ’ הפך לאב והגשים את צוואתה של אשתו המנוחה – סיפורו של נ’. שאיבד את אישתו ממחלת הסרטן נגע ללב כולנו. נ’. פנה לקבל סיוע משפטי מעו”ד אירית רוזנבלום וארגון משפחה חדשה, בקשתו הגדולה הייתה לממש את צוואתה הביולוגית, של אשתו אהובתו  ממנה חלם ורצה להביא ילדים לעולם. בני הזוג חיו יחד 12 שנים מאושרות, במהלכן עברו טיפולי פריון, אולם בטרם הצליחו להגשים את החלום המשותף נפטרה ק’. שנתיים לאחר מותה הגשים נ’ את חלומם המשותף והפך לאב מאושר.
  • ניצחון משפטי בפרשת עידן שניר ז”ל בית משפט למשפחה אישר ביום 7.12.09 לאישה רווקה ולהורי עידן שניר המיוצגים כולם על ידי ארגון משפחה חדשה, להמשיך את מורשתו של עידן. פסק הדין העדיף את עמדת משפחה חדשה על פני עמדת המדינה וקבע שיש לכבד את בקשתו של עידן, להביא ילדים לעולם גם אחרי מותו מ’ בישקה להפוך לאם מזרעו ובלבד שהילד שיוולד לה, יהיה בעל מורשת וזהות ויהיו לו סבא וסבתא.
  • פרשת חייו של ברוך פוזניאנסקי ז”ל שנפטר וביקש בצוואה ביולוגית להמשיך את זרעו.
  • 2002 הורי החייל קיוון כהן ז”ל שנהרג בעזה יוכלו להשתמש בזרעו.
  • הורים מבקשים את זרע בנם שהוקפא בבנק הזרע לפני שנפטר.
  • בקשה ראשונה למימוש צוואה ביולוגית.scan0003
פורסם בקטגוריות: מאמרים, עדכונים וחדשות, עיתונות ותקשורת, צוואה ביולוגיתתגיות: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , השאר תגובה

פרסם תגובה

שדות חובה מסומנים ב *

*
*

מותר להעזר בסימני HTML הבאים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

מרקטיזם - פרסום בגוגל / פרסום באאוטבריין