מהפיכה בתיבת נח / מאת: עו”ד אירית רוזנבלום

תיבת נח של המאה ה 21 פתחה שעריה לכולם, היא נלחמת בנחשולי הטבע במלוא עוזה וכאשר יחל המבול, כולם יהיו שם, כל בני הזוג והמשפחות החדשות, נשים גברים וטף.

משהו קורה לזוגיות בישראל ולמשפחה בכלל, מדובר במשהו בעל עוצמה גדולה, דפוסי החיים החדשים, ומהירות התהוותם אינם משאירים בידי הממסד מספיק זמן בכדי להתארגן. המהפכה כבר כאן ומי שמוביל אותה הוא כל אחד ואחת מאתנו, יותר ויותר בני זוג נקשרים זה לזו בזוגיות ללא נישואין, מה שאנו מכנים ידועים בציבור, יש מי שמקימים זוגיות עם בן זוג שאיננו בעל אותה אזרחות כשלנו או אפילו בן לדת אחרת, יש מאתנו הבוחרים להינשא בנישואין אזרחיים, אחרים נקשרים דווקא לבני מינם ורבים ובעיקר רבות, מוותרים על הזוגיות ומקימים לעצמם משפחה חד הורית.

האם שאלתם עצמכם פעם למה זה קורה?

החוק בישראל, אינו מגדיר מהי משפחה, והדבר הוא כה מגוחך, עד כדי כך, שקיימת מערכת שלמה, המתפקדת ופועלת למען המשפחה, כמו בתי המשפט לענייני משפחה המתקיימים ופועלים, כאשר אין בידם הגדרה מפורשת וברורה מהי משפחה. כתוצאה מהבלבול הזה נמצא כי לא אחת מתקבלות החלטות משפטיות סותרות בין בתי משפט שונים לענייני משפחה.

המציאות בה אנו חיים מבקשת לתת למשפחה מובן חדש שלא הכרנו קודם, כזה הנותן ביטוי להתקשרויות זוגיות שהיו אסורות או לא מקובלות בעבר, וכיום הן הופכות להיות נפוצות יותר ומוזרות פחות.

התאים המשפחתיים החדשים; מבקשים לעצמם מעמד, הם תובעים את שוויון זכויותיהם, הם מבקשים שייעשה עמם צדק חברתי ויותר מכל הם דורשים להכיר בעובדה כי גם במציאות משתנה לא וויתר איש מהם על האהבה, הריגוש הרומנטיקה והצורך להביא ילדים לעולם.

ה החברה הה ובעצם קיומה כי הממסד האנושות יוצרת תאים משפחתיים והמדהים מכל הוא שהחברה דווקא מקבלת אותם יותר ויותר כפי שהם והממסד הוא זה שאינו מסוגל להתאים את עצמו למציאות המשתנה.

ידועים בציבור יחסים דמויי נישואין”נשואי חוזה”, תופעת ה”לא מתחתנים”, אבל חיים ביחד במשק בית משותף הופכת מוכרת מאד, מדובר ביחסים שהם אלטרנטיבה אזרחית לדין הדתי, חיים זוגיים מלאים, מבלי ללכת אצל הרב.

שניים שהם אחד הקהילה ההומולסבית, יצאה מן ה”ארון” בשני העשורים האחרונים, אולם טעות היא לחשוב, כי היא נוצרה בתקופה זו, או כי מדובר בתופעה חדשה, החידוש הוא כמובן ביציאה מן הארון, אלא שבהיותה בארון היא התקיימה חיה ונשמה.

משפחה חד הורית המשפחה החד הורית המהווה קרוב ל 10% מכלל התאים המשפחתיים, אינה מרקם אחיד של בני אדם אשר החליטו לוותר על הזוגיות, ביניהם נמצא אלמנים ואלמנות שנותרו לבדם עם ילדים בעל כורכם, גרושים וגרושות והורים מתוך בחירה, נשים או גברים שבחרו בהורות ללא בן זוג. זוהי התופעה המרתקת ביותר במאה הנוכחית, עת הצורך הקיומי בהישרדות והבאת צאצאים לעולם ניצח כל מוסכמה או נוחות חברתית של זוגיות ובהעדרם בחר האדם שלא להחמיץ את ההורות.

נעמה אם לשני בנים, נכה על כסא גלגלים, לא הצליחה למצוא לעצמה בן זוג, אולם היא לא מסקנה אחת המתבקשת מכל האמור היא שאם נוצרו מצבים על פיהם השיטה גורמת דיכוי, כי אז עלינו להפסיק את השיטה מייד, אם לא נעשה זאת עלולה הפצצה להתפוצץ מבלי שנהייה מוכנים לה.

פורסם בקטגוריות: מאמריםתגיות: השאר תגובה

פרסם תגובה

שדות חובה מסומנים ב *

*
*

מותר להעזר בסימני HTML הבאים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

מרקטיזם - פרסום בגוגל / פרסום באאוטבריין