פונדקאות בחו”ל, אזהרת מסע לממשלת ישראל

מאמר דעה מאת : עו”ד יונתן דניאל הופמן*

בימים האחרונים נשמעים (ולא בפעם הראשונה) קולות צדקניים, של אותם דוברים קבועים, שדווקא “אין להם בעיה עם פונדקאות, יש להם חברים שעושים פונדקאות “,הם רק לא מבינים למה לנסוע לעשות פונדקאות בחו”ל, בארץ זרה, כאשר ישנה אזהרת מסע של מדינת ישראל שלא לנסוע לאותה מדינה.

אותם קולות מגלגלים עיניהם בצער על הבזבוז המשווע של כספי הציבור המושקעים בחילוצם של תינוקות מהתופת.

מצאנו לנכון להבהיר מספר נקודות.; משרד החוץ לא פרסם “אזהרת מסע” ביחס לנפאל, כי אם “המלצה למטייל”. והנה נוסחה מובא בפניכם במלואו:

 נפאל – המלצה למטייל 05.05.2015GayCollective_RhapsodyRoad_019Low

ב-25.4.15 פקדה את נפאל רעידת אדמה עזה שבעקבותיה התרחשו מספר רעשי משנה חזקים .
התוצאה הקשה הינה אלפי הרוגים, פצועים רבים, כפרים חרבים, ניצולים רבים אשר איבדו את ביתם ורכושם ותשתיות חיוניות שנפגעו באופן משמעותי.

תהליך השיקום של נפאל יארך עוד זמן מה ובינתיים שוררים בה תנאים מאתגרים במיוחד של מחסור בתרופות ובשרותי רפואה, אספקת מזון בלתי סדירה בחלק מהאזורים שנפגעו וסכנה לזיהום של מי השתייה.
אנו ממליצים כי הנתונים הללו יילקחו בחשבון על ידי אלו המתכוונים לנסוע לנפאל ועל ידי אלו השוהים כבר במדינה, וממליצים שישקלו מחדש את החלטתם.

גם לו היה מדובר ב”אזהרת מסע” אין לה כל תוקף מחייב. אזהרת מסע היא פרסום המלצות של משרד החוץ הישראלי, שהוא כלי ממשלתי פרסומי לאזהרת הציבור בצורה מקצועית ביחס לסכנות האורבות לאזרחי ישראל היוצאים את גבולותיה. האזהרות מנוסחות ע”י משרד החוץ. לא מדובר בחוק, לא מדובר בתקנה ולא מדובר בצו שיפוטי בעל תוקף חוקי.

ראוי להזכיר, כי בנוסף למשרד החוץ, “אזהרות מסע” מפורסמות גם על ידי “המטה ללוחמה בטרור” עם זאת, המטה מציין מפורשות (ראו באתר המטה לביטחון לאומי) כי אזהרות המסע של המטה ללוחמה בטרור אינן בבחינת איסור והעדרן אינו בבחינת היתר.

העובדה שהמדינה מסתפקת “באזהרת מסע” או במקרה של נפאל “המלצה למטייל”, בחינת “ראו הוזהרתם הנה בפניכם מידע מטריד”, אינה מהווה כיסוי ביטוחי למשרדי הממשלה בחינת “לא תוכלו לבוא בטענות”. פרסום אזהרת מסע, אינה מפרק את המדינה מסמכותה ומחובתה להיחלץ לסיוע לאזרחיה הנתונים במצוקה במדינות זרות, גם כאשר הם נוסעים למטרות כמו פונדקאות בחו”ל וגם אם נטייתם המינית לבני מינם (משפחה גאה) או תהא מטרת נסיעתם אשר תהיה.

בהקשר זה חשוב לציין לכל מי ששכח. תהליך הריון אורך 9 חודשים. זוגות רבים, סטרייטים וזוגות בני אותו מין כאחד, השקיעו ממיטב מרצם וכספם על מנת לממש את חלום ההורות שלהם. פעמים רבות, כפי שקרה בתאילנד בשנים עברו וכפי שקורה ממש עכשיו בנפאל, מפורסמת אזהרת המסע לאחר שבוצעו תהליכי ההפריה או לאחר שנקלט ההיריון. לאור זאת, הטענה כאילו זוגות נוסעים “למרות אזהרת המסע”, הינה טענה חסרת הגיון ומנוגדת לטבע האנושי. האם ניתן להשיב את הגלגל לאחור?

ואולי לחזור בזמן?

חושבים על פונדקאות – צרו איתנו קשר בטלפון 03-5660504 (א’-ה’ 09:00-18:00) או מלאו את הטופס ונחזור אליכם בהקדם:

למידע נוסף השאירו פרטים

ומה על הפונדקאיות ?

נקודה אחת ראויה למחשבה ולדיון ציבורי היא גורל נשים פונדקאיות המצויות כעת בשלבי הריון שונים, ונתונות לחסדי האדמה הרועדת בנפאל, נשים שכבר חוו 2 רעידות אדמה. מבחינה הגיונית, סביר להניח כי המצב הגאו-פיזי בנפאל טרם התייצב ומומחים לא יודעים לומר האם שתי הרעידות הן האחרונות בסדרה הנוכחית. לכן, ראוי לשקול להטיס אותן נשים לישראל, להעניק להן מעמד של “תיירות”, או בעלות “אשרת שהייה הומניטרית”, ולאפשר את הלידה כאן בישראל, במקום לחכות ללידה תחת רעידת אדמה ולהיזקק למבצע חילוץ נוסף שלהן ושל הילדים וההורים המיועדים.

ולגולשים המודאגים, שמא אותן נשים ירצו רחמנא ליצלן להישאר בישראל  ולפגוע במרקם הדמוגרפי העדין…נאמר – נשים אלה התנדבו מסייעות לעם היושב בציון במצווה הקדושה “פרו ורבו”. נשים אלה מסייעות בהגשמת חלומם של זוגות רבים, חלום אותו לא ניתן לממש בישראל. ייתכן ששכרן הראוי הוא הענקת מעמד הומניטרי לנשים אלה וברבות הימים, אם תרצינה להישאר, ניתן יהיה אפילו להסדיר את מעמדן בישראל על רקע תרומתן לחברה הישראלית.

ייתכן שאזהרת המסע האמיתית צריכה לצאת בדמות קול קורא מהציבור הישראלי אל הממשלה העומדת להישבע אמונים ממש בקרוב

“חברי ממשלת ישראל – עומדים אתם להישבע אמונים למדינה, לחוקיה ולחברה הישראלית. אתם עומדים להיות הגוף המבצע שתפקידו להפוך את חיי האזרחים לנוחים יותר, קלים יותר נגישים יותר. בפניכם עומד מסע ארוך. עבור הציבור הישראלי, לא מדובר במערכת קח-תן קואליציונית. מדובר בחיים ומוות. מדובר באיכות החיים שלנו. בפניכם אתגרים רבים, ביניהם החובה המוסרית לאפשר לכל אדם לממש את חלום ההורות שלו. לכן אנו מפצירים ומזהירים אתכם – אל תמעלו בתפקידכם. היה ותכשלו בהגשמת החזון, אנו רואים לעצמנו זכות למצות את זכותנו וחובתנו האזרחית להחליף אתכם. ראו הוזהרתם”.

* הכותב הוא חבר בצוות המחלקה המשפטית של ארגון משפחה חדשה

פורסם בקטגוריות: מאמרים, פונדקאותתגיות: , , , , , , , השאר תגובה

פרסם תגובה

שדות חובה מסומנים ב *

*
*

מותר להעזר בסימני HTML הבאים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

מרקטיזם - פרסום בגוגל / פרסום באאוטבריין