מרתון בוסטון – מהפיכת הספורט משפיעה על כל המשפחה

ספורט ? התמכרתם לזה ? זה יכול להשפיע על הזוגיות שלכם.

הפיגוע ההמוני שהתרחש בסיומו של מרתון בוסטון (15.4.13) אחד המרתונים המפורסמים והיוקרתיים בעולם, העלה לסדר היום את הקשר בין, ספורט ומשפחה, אף שלצערנו סופו שהסתיים בטרגדיה אלימה ואכזרית.

בשנים האחרונות פעילות ספורטיבית אינטנסיבית יומיומית ואף תחרותית הפכה להיות חלק מקווי אופיה של המשפחה החדשה, פרופיל חדש למדיי שמאפיין אנשים רבים, אשר חשים כי ההתקדמות הטכנולוגית מחד גיסא, היא מבורכת, אבל מאידך גיסא, היא גם מנוונת. העובדה שאיננו צריכים לנקוף אצבע כדי להעביר מידע מאחד לשני במרחק של אלפי קילומטרים, גורמת לנו שלא לזוז מן הכורסא. הניוון הזה, מסכן את בריאותנו ואריכות ימינו ולכן, חשוב לנו, שנחלץ את עצמותינו לשם שמירה על בריאות התקינה.

כך הפכה הריצה למרחק של 42.195 ק”מ לחוויה ספורטיבית שהיא חלק מאורח חייהם של רבים מאיתנו. במקורה נועדה הריצה המפורסמת הזו, להעביר מסרון מעיר לעיר, על פי האגדה העממית שליח אתונאי אשר רץ מהעיר מרתון ועד אתונה בשנת 490 לפני הספירה ביקש להביא את בשורת הניצחון היווני על הפולש הפרסי בקרב מרתון ומת מיד לאחר שמסר את הידיעה.

משפחות רבות כיום ברחבי העולם חוות את התרבות ה”מרתונית” הזו באופן שמחייב אותן לנהל אורח חיים מיוחד בהתאם לבן המשפחה המרתוניסט שלהן ולעיתים יותר מאשר בן משפחה אחד.

אנשים הרצים למרחקים ארוכים, נדרשים לקיים משטר אימונים אינטנסיבי ומדויק לאורך כל ימות השנה, תזונתם היא תזונה מיוחדת שיש להקפיד בה, אחרת סובל האצן מבעיות עיכול המכבידות על יכולותיו וכושרו הוא חייב להקפיד על שעות שינה מלאות והוא חייב להתאמן כמובן. מי שאינו קרוב לעוסקים בסוג הספורט הזה איננו מודע לכך שהמשפחה כולה נשאבת לאורח חיים מיוחד שלעיתים אינו הולם את חלומם של כל בני הבית ומכביד עליהם מאד.

החיים עם ספורטאי, מחייבים הקרבה לא מבוטלת מצד הסובבים אותו אלא, שמרבית מקצועות הספורט התחרותיים הם עיסוק של כמה שנים או אף עשרות שנים, המלוות את הספורטאי המתחרה בסופן הוא פורש מן העיסוק אלא שהמרתון, הרכיבה על אופניים השחייה והטריאתלון הם אותם ענפי ספורט עממי שילוו את העוסקים בהם משך מרבית שנות חייהם. עלינו לדעת כי ה”מכורים” לעניין לא יחדלו מהעיסוק, אלא יבקשו מן האחרים לקבל אותם כפי שהם ובמקרה הטוב, יצליחו לגייס אותם. מי שלא יוכלו לסבול את השיגעון, ייאלצו לוותר או על הזוגיות או על אורח חייהם המשוחרר או המנוון כפי שהוא מצטייר בעיני שותפם הספורטאי.

נמצא שחיי ספורטאי החובב המכור לסוגי הספורט הללו, יכולים לחזק את הקשר הזוגי ואף לבנות אותו אבל לעתים גם להזיק לו מאד עד כדי גירושין.

גם אם אמר הרוקי מורקמי בספרו “על מה אני מדבר כשאני מדבר על ריצה ” שאם יש לרץ למרחקים ארוכים יריב שעליו לנצח, הרי זה הוא עצמו מתמול-שלשום, מילים אלו כוחם יפה לומר שאין אתם יכולים או צריכים להעמיד עצמכם כיריבים לבן זוגכם הספורטאי המרתון או ענף אחר תנו לו יד שיוכל לחיות כרצונו או אל תתנו לו בכלל.

דברים אלו נאמרים בשמם של כל בני המשפחה המתוסכלים המתקשים להפנים ולהסתגל לאורח החיים התובעני הזה ואינם משתפים איתו פעולה. הטרנד העולמי של בריאות נמצא כאן לא בשביל להיפסק, אז או שאתם בפנים או שאתם נפרדים.

בשולי הדברים, בני זוג החשים אי נוחות מתהליך הספורטיזציה של בני זוגם מוזמנים להתגבר על זה בכמה שיחות אימון.

צרו איתנו קשר בטלפון 03-5660504 (א’-ה’ 09:00-18:00) או מלאו את הטופס ונחזור אליכם בהקדם

למידע נוסף השאירו פרטים

פורסם בקטגוריות: מאמריםתגיות: , , , , , , השאר תגובה

פרסם תגובה

שדות חובה מסומנים ב *

*
*

מותר להעזר בסימני HTML הבאים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

מרקטיזם - פרסום בגוגל / פרסום באאוטבריין