דעה : צו הורות פסיקתי – חייב להביא לביטול הדרישה לבדיקות DNA סווג רקמות

מאת : עו”ד אירית רוזנבלום

לאחרונה פסק בית המשפט העליון במסגרת דיון הסדרי משמורת של ילדים במשפחה של שתי בנות זוג, שהדרישה לפיה כל אחת מבנות הזוג תאמץ את הילד של בת זוגה היא מיותרת וניתן תחת זאת לקבוע כי הורותה של האם הלא ביולוגית על ילדי האם הביולוגית יכול שתקבע על פי צו הורות וללא צורך לעבור הליך של אימוץ.

P1110021

פסיקתו של בית המשפט העליון היא הרבה מעבר להודעה הצהרתית שמכוונת לסדר הטוב, היא מעוררת מחדש את שאלת השימוש התכוף שעושים בתי משפט לשם קביעת הורות גנטית.

בית המשפט משווה בפסיקתו זו את מעמד ההורה המשפטי, ההורה המגדל את הילד כהורה לכל דבר ועניין להורה ביולוגי, הוא ההורה הגנטי.

אם מעמדם של שני ההורים הללו ממילא שווה, נשאלת השאלה מדוע נדרשת הוכחת אבהות גנטית כדי לקבוע הורות ומדוע אי אפשר להסתפק גם במקרה כזה שבו קיימת וודאות כמעט מלאה לגבי ההורות הגנטית למשל במקרים של פונדקאות ובמקום זאת להצהיר על האבהות ללא בדיקה.

בשנים האחרונות, הפכה בדיקת ה DNA הבדיקה לסווג רקמות לכלי ראייתי שימושי ביותר במסגרת הליכי קביעת ההרכב המשפחתי והעצימה את מעמדה של המשפחה הגנטית על חשבון המשפחה המשפטית. עכשיו עם הינתן פסק הדין של בית המשפט העליון, נוצר הרושם שאולי ואולי אפילו חשוב להפחית מחשיבותה של הבדיקה הגנטית ובעיקר ועל אחת כמה וכמה במשפחות של בני זוג מאותו מין.

בעקבות החלטת הבג”ץ שיגרתי מכתב ליועץ המשפטי לממשלה וביקשתי ממנו להורות לפרקליטות המדינה להמנע מהדרישה לערוך בדיקות ה DNA להורים שמביאים ילדים באמצעות אם פונדקאית.

לקריאת המכתב מכתב ליועמש ביטול בדיקת רקמות נוהל חול.

תזכורת  מיום 23.10.14 מכתב _2_ ליועמש באשר לביטול נוהל חול 23-10-2014

לקביעת תור לייעוץ משפטי בענייני הורות – צרו איתנו קשר בטלפון 03-5660504 (א’-ה’ 09:00-18:00) או מלאו את הטופס ונחזור אליכם בהקדם:

למידע נוסף השאירו פרטים

 

פורסם בקטגוריות: הורות - מידע ומאמרים, זוגיות גאה, מאמרים, פונדקאותתגיות: , , , , , , , , , השאר תגובה

פרסם תגובה

שדות חובה מסומנים ב *

*
*

מותר להעזר בסימני HTML הבאים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

מרקטיזם - פרסום בגוגל / פרסום באאוטבריין