נטישת תינוק היא פשע נגד האנושות אבל אסור שתפגע בזכות להורות

תופעת נטישת תינוקות בני יומם איננה תופעה שכיחה, עם זאת באותם מקרים שהיא קיימת, יש להרשיע את ההורה או ההורים הנוטשים בכל חומר הדין.

ארגון משפחה חדשה הציע, להתקין “תיבת נטישה” בבתי חולים, על מנת למנוע התעללות נוספת בתינוקות, הנזרקים לפחי אשפה, נשטפים באסלה או מושלכים לרחוב.

על אף שהחוק הפלילי רואה במעשה פשע חמור, הדעת מחייבת בה בעת גם מציאת פתרון מעשי שיציל את חיי הילד וימנע אסון כבד. בישראל לא קיים פתרון מיידי  המאפשר את הצלת התינוק כפי שקיים במדינות אירופה.

ארגון משפחה חדשה הציע, לבנות “תיבות קבלה” בהן יונחו התינוקות באינקובטור הצמוד לקיר בית החולים מבלי שהאם הנוטשת תזוהה ובכל זאת יזכה הילד לטיפול מיידי. בניית תיבות ההצלה הללו, יכולה להסתכם בעלויות סבירות ותועלתן היא עצומה.

היום (28.5.13 ) נמנע בסין אסון כבד, כאשר נתגלה תינוק בצנרת הביוב של בניין, לאחר שהושלך לאסלה והיה צורך לנסר את הצנרת על מנת להצילו.

הזכות להורות

בכל פעם שמתרחשת פרשה מסעירה של נטישת תינוק, עולים הקולות המטיפים לרעיון שיש לתת “רישיון להורות”  ולחייב בני אדם לעבור את מבחני ההורות, מבחנים שאינם קיימים למעשה והם בשלב זה דיונים תאורטיים בלבד. לאחרונה, הדיון התאורטי, הפך במספר מדינות בעולם לפרקטיקה מקובלת גם ביחס למי שנזקקים לטיפולי פריון. באורוגאווי למשל, כל זוג הנזקק לטיפולי פריון  מחויב לעבור אבחון פסיכיאטרי בטרם יזכה לעבור את הטיפול ומסתבר שיש בני זוג שאינם מורשים לעבור את הטיפול בשל חשש להיעדר מסוגלות הורית . בכנס ISPOG שהתקיים לאחרונה בברלין , בנושא השפעותיהן של טכנולוגיות הפריון על הזכות להורות, עלו יותר ויותר קולות המחייבים אבחון מוקדם של מסוגלות הורית על מנת למנוע תופעות של פגיעה אפשרית בילד או באם עצמה. בישראל, נהוג כיום לבדוק את המסוגלות ההורית, רק בשלושה מצבים טרום הוריים, אימוץ, פונדקאות ושימוש בזרע מן המת במקרים של צוואה ביולוגית.

עם זאת, אנו עדיין מאמינים בגישה החופשית, שאין אדם מוסמך יותר מאדם אחר, לקבוע את מסוגלותו ההורית וקו הגבול של שליטה על זכותנו לפריון הוא דק מאד.

ראו מאמרה של עו”ד אירית רוזנבלום על הרישיון להורות.

להורדת מדריך הזכויות להורות בקובץ PDF לחצו כאן.

אם חשוב לכם לקבל מידע על זכויותיכם ההוריות ,  צרו איתנו קשר בטלפון 03-5660504 (א’-ה’ 09:00-18:00) או מלאו את הטופס ונחזור אליכם בהקדם:

למידע נוסף השאירו פרטים

פורסם בקטגוריות: הורות - מידע ומאמרים, הצעות חוק, חקיקה ובג"ץ, עדכונים וחדשות, פונדקאות, צוואה ביולוגיתתגיות: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , השאר תגובה

פרסם תגובה

שדות חובה מסומנים ב *

*
*

מותר להעזר בסימני HTML הבאים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

מרקטיזם - פרסום בגוגל / פרסום באאוטבריין