משפחה במונדיאל – טיפים לזוגיות, כיצד למנוע בעיטת עונשין וגירושין.

עו”ד אירית רוזנבלום

 מונדיאל 2014 מתחיל, האירוע שהוא בבחינת הארי שבחבורה, בכל הנוגע לאירוע ספורט עממי בין הפיצוחים וקריאות העידוד והאקשן שעל המגרש, צפויות לא מעט משפחות לחוות “אקשן” מסוג אחר. משחקי המונדיאל מזמנים סכנות לשלום הבית, בני זוג שאינם רואים עין בעין את הצפייה במשחקים, את האהדה לכדור רגל, עשויים למצוא את עצמם על מדרגות הרבנות מגישים תביעות גירושין. מה יש בו במשחק ממגנט ההמונים הזה, שהוא כל כך ממכר עד כדי שהוא מסכן את הזוגיות? התופעות המאפיינות אירועי ספורט דרמטיים, כמו אולימפיאדות ומונדיאלים דומות מאוד למשבר שחווה משפחה במקרה בו אחד מבני הזוג חוזר בתשובה או חוזר בשאלה. למעשה, יש הרואים בעיסוק הספורטיבי בתפקיד ה”אוהד המושבע” סוג של פולחן דתי, שלא אחת יש לו גינונים ומערכת חוקים מחייבת וכאשר כל אלה נעשים רק על ידי אחד מבני הזוג זהו בהחלט מתכון לצרות. שיאי ספורט המוניים כמו מונדיאל או אולימפיאדה הן טירוף תקופתי, השואב את “האוהד המושבע” לתוכו ומשבש

0.0

לחלוטין את סדר יומו. תקופה כזו טומנת בחובה אם כן, מוקש זוגי לא מבוטל והשלכות ביתיות למשחקי החוץ. עורכי דין העוסקים בדיני משפחה יודעים לספר כי אירועי ספורט ענקיים כאלה, המתקיימים אחת לארבע שנים, יש בהם סכנה משפחתית לא מבוטלת והם לא פעם מהווים בסיס לסכסוך שסופו יכול שיסתיים בתביעת גירושין.

 הסיבה העיקרית לכך, שהדברים יכולים להגיע עד כדי גירושין, היא שאירועי ספורט אלו נשלטים עדיין על ידי המגדר הגברי וככזה הם דוחקים את הנשים לצד. לא רק במשחקים עצמם, אלא גם בישיבה אל מול המסך, שכן לא ניתן ששני הצדדים יקפיאו את הטיפול הביתי במשך חודש שלם, בו העולם כאילו עוצר מלכת. במצב זה המיתוס הגברי שאופף משחקי ספורט בכלל וכדורגל בפרט יוצר את אותו הבדל מגדרי, בין הגברים שהערבים שלהם מוקדשים מעתה לצפייה בכדורגל ולכל הפולחן שסביבו, לבין הנשים המבודלות שבני זוגן “נגזלים” מהן. כך שלא רק שניטל מהן שיתוף הפעולה לו הן רגילות, אלא שבמידה מסוימת הן נותרות בודדות במבצרן – אחראיות לטיפול בבית בזמן שהגבר נוכח-נפקד ולעיתים אף יותר מזה, לאור ההנחה המובלעת שמרימה ראשה בתקופות שכאלו, לפיהן הן אמורות לארח את אירועי הצפייה בבית כשהן על תקן “ותעמוד עלינו לשרתנו”. בידולן של הנשים משותפותן הפעילה בספורט העממי מתחילה הרבה קודם למשחקים, עוד בהיותן ילדות בבית הספר בשיעורי החינוך הגופני, תלמדנה הבנות מקצועות ספורט “נשיים” והבנים ישחקו כדור-רגל, הם ילמדו את חוקי המשחק, יבחינו בין, פנדל, לשער וגול. בעוד הבנות תדענה לרחף ולהתגלגל על משטחי הספורט באופן שירחיק אותן לחלוטין מפיתוח טעם ספורטיבי. בבוא היום כאשר יקימו משפחה היא והוא, עולמות התוכן והידיעה הספורטיבית שלהם עשויים להיות כל כך נבדלים עד שלא יוכלו להעביר חודש אחד של ספורט עממי, בלי שתהיינה לכך תוצאות כואבות.  לאור כל זאת אין פלא שבתקופות כאלו מצטבר עוד ועוד מתח בתא המשפחתי, כשאת התוצאות שלו אנחנו רואים ישר לאחריהן עם עלייה במספר הבקשות לגירושין.

טיפים, מה כדאי להכין מראש;

  • ערכו טבלה וודאו את מועדי המשחקים, שימו לב במיוחד למשחקי רבע הגמר, חצי הגמר והגמר.
  • אפשר להחליט על נבחרת שאוהדים אותה ולעקוב גם מרחוק.
  • חשוב להתעניין בתחושות בני הבית הצופים במשחקים.
  • חלקו ביניכם תפקידים במשק הבית בעונת המשחקים, אפילו כדאי להכין טבלת משימות.
  • מומלץ לחשוב על “פיצוי” לבן הזוג שאינו צופה במשחקים (חופשה, מתנה, שחרור ממשימות בתקופה שאחרי וכד’).
  • “מי שצופה מנקה” – בן הזוג הצופה במשחקים אחראי על הסדר והניקיון של אזור הצפייה.
  • כשמארחים קבוצת צופים, לקבוע מראש איך יתנהל האירוח, מי מכין כיבוד ואיזה, מי תורם את הבית וכד’
  • חשוב לדעת הכל מראש, בבחינת מי שלא יודע מתעצבן.

עו”ד אירית רוזנבלום: “עלייה במספר הסכסוכים בין זוגות בזמן המונדיאל ואחריו”

אם לא הצלחתם לשמור על שלום בית ? צרו איתנו קשר בטלפון 03-5660504 (א’-ה’ 09:00-18:00) או מלאו את הטופס ונחזור אליכם בהקדם:

למידע נוסף השאירו פרטים

עם זאת, בשנים האחרונות מסתמנת תקווה, יותר ויותר נשים שוברות את תקרת הזכוכית הספורטיבית כשם שעשו בתחומים אחרים כמו, בנקאות, משפטים ורפואה, ומגלות עניין גם בספורט העממי, יותר נשים לומדות את תפקיד “האוהדת המושבעת” וכאשר מדובר במנהיגות עולם, הן כבר לא מתביישות להופיע על הטריבונה בראש זקוף ולגלות עניין, אנג’לה מרקל, למשל, לא תחמיץ אירוע כדורגל של נבחרת גרמניה וגם מלכת אנגליה נצפית לא אחת במרוצי הסוסים היוקרתיים. כך שהספורט העממי לא נועד לפרק משפחות, יש לו כוח להיות גורם משותף ומשתף, בשל אופיו הפולחני וכוחו החברתי, הספורט העממי והכדור-רגל בפרט יכול להיות גשר לחיי זוגיות מלאי תוכן ועניין. החוויות הספורטיביות המשותפות, המפגשים על כר הדשא, וההערצה אהדת הקבוצה, התחרותיות כל אלה הם חומרים מצויינים לבניית ידידות וחברות מופלאה גם במסגרת המשפחה.

כך או כך, מניסיוני אני אומרת, כי ההכנות לקראת המונדיאל חשובות יותר מן המונדיאל עצמו, ככל שמדובר במשפחה. חשוב לערוך תיאום ציפיות בקשר לתוכנית הבילוי החודשי. במקרים של התמסרות מוחלטת למשחקים, מתחייב תשלום או פיצוי הולם בצידה. בני זוג החיים יחד, יעשו טוב אם יתכננו את החודש הזה יגיעו מראש להסכמות בנוגע להתנהלותם בזמן המשחקים ולסדר יום בתקופה זו. הכנה מוקדמת יכולה לחסוך הרבה מאוד כאב ועוגמת נפש, מדיניות ה”שכר ופרס” יכולה לפתור משברים ולחסוך את ההגעה העתידית למדרגות הרבנות.

 

 

 

פורסם בקטגוריות: מידע כללי, עדכונים וחדשותתגיות: , , , , , , , , , , , , , , , , השאר תגובה

פרסם תגובה

שדות חובה מסומנים ב *

*
*

מותר להעזר בסימני HTML הבאים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

מרקטיזם - פרסום בגוגל / פרסום באאוטבריין