חדשות טכנולוגיות הפריון – השינוי שישפיע על חיינו כבר כאן

העולם מאבד את כושר הפריון, מה יהיה כאן ? מי הם הפּוֹרָנִיים ?

 
אחד האירועים היותר מרתקים בנושא טכנולוגיות הפריון, מתרחש בהולנד, תחת עינה הפקוחה של האנושות, מדובר באדם בשם אד הובן שהיה בתול עד גיל 34 , ואז גילה את סוד פוריותו החל לתרום את זרעו וכיום הוא אביהם הביולוגי של 82 ילדים.
על פי דווח השבועון הגרמני “דר שפיגל” אד הובן, מעניק שירותי תרומת זרע בחינם לבני זוג חשוכי ילדים ולנשים יחידניות כל זאת ללא תמורה אבל לרוב במגע וקיום יחסי מין מלאים. לדבריו הדרך הטבעית של מתן זרע, היא הבטוחה והיעילה מכולן. אד הובן מקפיד גם לשמור על קשר עם ילדיו ומשפחותיהם ועם אחדים מהם הוא מתראה באופן קבוע.
הדיון בשאלה המוסרית, מקבל פנים חדשות כאשר מדובר בשיעורים הולכים וגדלים של עקרות בקרב בני זוג שאינם מצליחים להביא ילדים לעולם ועבורם זהו הפתרון היחיד.
ynq2_0000000jpg_1
 
כיום בין 30% ל 40% מבעיות הפריון נובעות מפגם של שני בני הזוג, תמונת מצב זו מרחיבה כמובן את הצורך בחיפוש אחר פתרונות הולדה.
לדברי עו”ד אירית רוזנבלום, מייסדת משפחה חדשה ומומחית בינלאומית בדיני טכנולוגיות הפריון, ההכרה במוגבלותינו הטבעית היא חלק מהשינוי המהפכני שעובר העולם. אין לנו עוד יכולת להתעלם מכך ועל כן עלינו למצוא פתרונות כגון, פונדקאות, הפריות חוץ גופיות, הזרעות מלאכותיות, הקפאת גמטות אנושיות (עוברים, ביציות וזרעים), שיבוט מבוקר ופתרונות של תרומות זרע, ביצית ואף עוברים, באופן שבו יהיו אנשים פוריים במיוחד, שישרתו את מי שאינם פוריים. ה”פּוֹרָנִיים” = אנשים פוריים, יהפכו לגורם ראשון במעלה בתכנון המשפחה.
 
הידע הרפואי והמדעי המצטבר בנושא זה מתחדש מידי יום, בשנתיים האחרונות הצליחו המדענים להתגבר על מרבית הקשיים שהיו בדרך להפשרת ביציות מוקפאות, כמו כן הצליחו לבצע הוצאת ביציות מאישה שעות אחרי מותה באופן שבעתיד ייתכן וניתן יהיה להביא ממנה ילדי.
 
 
 
לאחרונה מתמודד גם עולם המשפט עם הסוגיה הרחבה הזו, הנוגעת לזכויות המשפטיות, זכויות הירושה והמעמד האישי של הילדים הנולדים בדרך זו.

מה אומר החוק ?

באופן מפתיע למדיי, החוק ההולנדי במקרה של הובן איננו אוסר את מעשהו, הואיל ותרומת זרע שאיננה בתשלום מותרת בהולנד ואין עם כך כל בעיה. בישראל זוהי תופעה לא מוכרת ואסורה על פי חוק מאחר ותרומת זרע חייבת להיות אנונימית. בשנת 2011 נדון הנושא לעומקו במסגרת דיוני ועדת מור יוסף, ארגון משפחה חדשה שהגיש את המלצתו לוועדה ביקש לפתוח את האפשרות לביצוע תרומות לא אנונימיות. עד היום לא תוקן החוק.

נתקלתם בבעיה יש לכם שאלה קבעו פגישת ייעוץ צרו איתנו קשר בטלפון 03-5660504 (א’-ה’ 09:00-18:00) או מלאו את הטופס ונחזור אליכם בהקדם:

למידע נוסף השאירו פרטים

  

תרומת ביצית לא אנונימית

נושא תרומה של ביצית  לא אנונימית עלה לדיון כאשר דובר על אפשרות שימוש בביצית של אישה עבור בת זוגתה.

בחוות דעת שהגישה עו”ד אירית רוזנבלום ליועצת המשפטית של משרד הבריאות, ביקשה עו”ד רוזנבלום  שלא לראות בשימוש בביצית בת זוג עבור בת זוגתה “תרומה”, הואיל ומדובר באישה אחת הנושאת את הריונה באמצעות ביציותיה של האישה האחרת ואין כאן כלל תרומה, אלא היריון משותף.

הצורך בשימוש בגמטות (ביצית, זרע, עוברים) של בני אדם בינם לבין עצמם רק יגבר ולכן מציעה עו”ד אירית רוזנבלום להימנע מההגדרות המגבילות המתייחסות לשימוש בחומר גנטי כמו תרומות. כשם שלא כל נשאית היריון ברחם של אישה שאין לה קשר גנטי לפרי בטנה היא פונדקאית, בנות זוג שאחת מהן הרה מביציות האחרת איננה פונדקאית, היא עומדת להיות אם לכל דבר ועניין. 

 

לקביעת פגישת ייעוץ צרו איתנו קשר בטלפון 03-5660504 (א’-ה’ 09:00-18:00) או מלאו את הטופס ונחזור אליכם בהקדם:

[contact-form-7 404 "Not Found"]

פורסם בקטגוריות: הורות - מידע ומאמרים, זוגיות גאה, מאמריםתגיות: , , , , , , , , , , , , השאר תגובה

פרסם תגובה

שדות חובה מסומנים ב *

*
*

מותר להעזר בסימני HTML הבאים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

מרקטיזם - פרסום בגוגל / פרסום באאוטבריין