חזקת הגיל הרך – חוק שאינו עושה חסד עם נשים / מאת עו”ד אירית רוזנבלום

חזקת הגיל הרך – חוק שאינו עושה חסד עם נשים

חזקת הגיל הרך – חוק שאינו עושה חסד עם נשים

 

בחברה המודרנית גדל חלקו של האב באחריות הטיפולית של גידול ילדיו, ושני ההורים ממלאים את חובת המשמורת עד כדי שוויון במילוי חובה זו.

  • האם אין בחזקת האם על ילדיה הפעוטות כדי להנציח את הסטיראוטיפ הנשי של אישה בבית ?
  • האין זו גישה אנטי פמיניסטית ?
  • האם אין בכך כדי לעכב קריירה של אישה?
  • האם אי אפשר לשלב בין האחריות ההורית ?
הגיע הזמן לביעור חמץ אמיתי שישנה את חוק הכשרות המשפטית, והסעיף המתייחס לאחריות לטיפול בילדים, הידוע בכינוי “חזקת הגיל הרך”. ועדת שניט ממליצה שבמצב של פירוד בין ההורים, לא רק האם, תשא באחריות לגידול הילדים, אלא גם האב ייטול חלק שווה בכך, או כי לפחות תיבחן האפשרות המעשית שגם אב יכול שיגדל את ילדיו.
בחברה המודרנית גדל חלקו של האב באחריות הטיפולית של גידול ילדיו, ושני ההורים ממלאים את חובת המשמורת עד כדי שוויון במילוי חובה זו.
מצב בו החוק קובע כי המשמורת על הילד בידי האם מנציחה לצערי את הפטרנליזם והשוביניזם הגברי ואת מעמדה של האישה כעקרת הבית הדואגת לילדיה. זוהי השקפת עולם מסוכנת לתפיסת העולם המבקשת שוויון הזדמנויות מלא. אישה הנדרשת לגדל את ילדיה באופן בלעדי, היא אישה שאיננה פנויה לפתח קריירה להיאבק על זכויותיה השוות ולהיות שווה בין שווים, זו אישה שעשויה להיות לא טובה לילדיה, חסרת סיפוק, דכאונית ומתוסכלת. בהנצחת מעמדה כאם המגדלת את ילדיה, תהא דרכה לשוויון ארוכה ביותר.
מדובר כאן במוקש שהנשים נפלו בו קורבן, השוויון דווקא יכול וצריך אולי להתחיל כאן.
כיום אין עוד צורך בחזקת הגיל הרך, שכן העיקרון של טובת הילד הוא המבחן הראוי להכרעה בסכסוכי משמורת, אפילו בגיל רך.
חובת גידול הילדים חייבת להיות כפופה לטובת הילד ומסוגלות ההורה ולא למינו או מגדרו, טובת הילד לגדול אצל ההורה הרוצה ויכול לגדל אותו.
שינוי החוק יאפשר לבית המשפט להביא בחשבון אצל מי משני ההורים גדלים הילדים ועל מי משניהם חל עול גדול יותר מבחינת הוצאות גידולם.
 
להזמנת מדריך לזכויות ההורה – לחצו כאן
להזמנת מדריך הסכמים במשפחה – לחצו כאן

חשים אובדי עצות ? לא יודעים מהם זכויותיכם לגבי הילדים ?

 צרו איתנו קשר לקבלת ייעוץ משפטי בטלפון 03-5660504 (א’-ה’ 09:00-18:00) או מלאו את הטופס ונחזור אליכם בהקדם:

למידע נוסף השאירו פרטים

פורסם בקטגוריות: מאמריםתגיות: 2 תגובות

2 תגובות

  1. ליאורה כהן ליאורה כהן
    Posted 6 בספטמבר 2011 at 13:05 | Permalink

    אירית מדהימה!

    שנים אני טוענת את כל מה שכתבת כאן. בעיקר התפיסה של אם שויתרה על חזקה כ”נוטשת” לעומת אב שקיבל חזקה כ”גיבור ישראל, שזקוק לכל העזרה והתמיכה בעולם”.
    התפיסה של אם כ”נוטשת” ילד אצל אביו היא פרדוקס. כיון דכך בעצם נאמר שהאב הוא אינו ראוי, או שהוא סוג של דמות רעה שהשארת הילד אצלו משמעה נטישה. הריי האב הוא דמות נפלאה, והשארת הילד אצלו משמעה אחריות.

    אני בעד העברת חוק זה, ובעיקר שינוי הסכמה האוניברסלית העקומה הזאת, שבהחלט פוגמת בחופש הבחירה ולעיתים שמה את האשה ב”כלא” נצחי, ואף מעודדת גברים שרוצים “חופש” להתגרש ולתת רק 1500 ש”ח לילד בעוד שקודם לכן נדרשו לשלם הרבה יותר במסגרת המשפחתית, וגם לשאת את “עול” הנוכחות הילדית מידי יום.

    תבורכי על האומץ לומר את הדברים. אני איתך!

  2. מאיה מאיה
    Posted 3 בפברואר 2015 at 16:48 | Permalink

    כל הכבוד על הגישה ,, אנא אל תפסיקו לדבר על זה, רק אסונות וסכסכנות מהחוק הארור הזה שכבר בוטל בכל העולם הנאור
    .,..

פרסם תגובה

שדות חובה מסומנים ב *

*
*

מותר להעזר בסימני HTML הבאים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

מרקטיזם - פרסום בגוגל / פרסום באאוטבריין