רובי ריבלין נשיא מדינת ישראל, משאיר חותם בדיני משפחה וכבוד האדם

נשיא המדינה הנבחר הספיק יום לפני שנבחר לנשיא להעביר חוק בדיני משפחה שיירשם על שמו חוק משפחות שכולות יוכלו להעדר מהעבודה ביום נפילת קרוביהם.

רגע לפני שנבחר לנשיא המדינה, הספיק ח”כ רובי ריבלין (הליכוד ביתנו) להעביר הצעת חוק בקריאה שנייה ושלישית להוספת יום חופשה ביום האזכרה הפרטית. התשע”ד- 2014

ההצעה מבקשת לאפשר לקרוב משפחה של חלל מערכות ישראל או של מי שנפטר כתוצאה מפגיעת איבה, להיעדר מעבודתו ביום האזכרה הפרטית של חלל או נפטר כאמור, על חשבון  ימי החופשה השנתית שלו.

בדברי ההסבר להצעה נכתב: “החוק הישראלי מאפשר החוק לבני משפחותיהם של חללי צה”ל להיעדר מעבודתם ביום הזיכרון הממלכתי, על מנת להשתתף באזכרה הממלכתית. עם זאת, עד כה לא אפשר זאת החוק ביום הזיכרון הפרטי, שהוא יום נפילת החלל. רבות מן המשפחות מקיימות ביום זה טקסי זיכרון ואבל פרטיים, וזהו ללא ספק יום של התייחדות משפחתית עם זכרו של החלל, יום של כאב ואבל.”

בקריאה שלישית תמכו בהצעה 28 ח”כים ללא מתנגדים.רובי ריבלין

בקריאה שלישית תמכו בהצעה 29 ח”כים ללא מתנגדים.

  אין ספק שמדובר בהצעת חוק חברתית ממדרגה ראשונה שעניינה שמירה על כבוד המשפחה וחירותה. על אף התמודדות רווית מזימות שאפיינה את הבחירות לנשיאות האחרונה, פעולתו זו של חבר הכנסת שהפך לנשיא תירשם בספרי החוק וההיסטוריה כפעולה חברתית מן המעלה הראשונה.

 הזכות להתאבל היא זכות השייכת לעולם החירויות והכבוד של האדם והיא בגרעינו של הקשר המשפחתי.

חומר נוסף בנושא זה:

צוואה ביולוגית

צוואה וירושה

רוצים לדעת מהן הזכויות המשפחתיות שלכם ? צרו איתנו קשר בטלפון 03-5660504 (א’-ה’ 09:00-18:00) או מלאו את הטופס ונחזור אליכם בהקדם:

למידע נוסף השאירו פרטים

פורסם בקטגוריות: דו"ח מצב המשפחה 2007, הצעות חוק, חקיקה ובג"ץ, יעוץ וסיוע משפטי, מאמרים, עדכונים וחדשותתגיות: , , , , , , , , , השאר תגובה

פרסם תגובה

שדות חובה מסומנים ב *

*
*

מותר להעזר בסימני HTML הבאים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

מרקטיזם - פרסום בגוגל / פרסום באאוטבריין